خبرگزاری کار ایران

قشقاوی در جمع خبرنگاران:

کشتی آتش‌نشان ژاپنی تا صبح فردا به سانچی می‌رسد/ ابراز امیدواری از مهار آتش تا غروب امروز

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۴۵۲

معاون کنسولی وزیر خارجه آخرین اقدامات ایران درباره نفتکش سانچی را تشریح کرد و گفت: طبق تماسی که با سرکنسول ایران در شانگهای داشتم گفتند که امیدواریم تا غروب امروز آتش مهار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن قشقاوی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت نفت‌کش آسیب‌دیده و وضعیت مبهم سرنشینان آن گفت: هیاتی از تهران اعزام شده و نمایندگان کشتیرانی و شرکت نفتکش در آنجا حضور دارند و در حال مذاکره در کمیته بحران هستند.

وی افزود: کمیته اضطراری کشتیرانی چین در حال مذاکره هستند تا گروه نجات قوی بفرستند تا بتوانند اقدامی برای نجات احتمالی انجام دهند.

معاون کنسولی وزیر خارجه تاکید کرد: طبق تماسی که با سرکنسول ایران در شانگهای داشتم گفتند که امیدواریم تا غروب امروز آتش مهار شود.

وی اعلام کرد: از ژاپن هم یک کشتی آتش‌نشان حرکت کرده و تا هفت صبح فردا به وقت شانگهای به محل حادثه می‌رسد. ما هم اعلام کرده‌ایم آماده‌ایم تیم کمکی از ایران اعزام کنیم و اگر ریسک بالا هم داشته باشد حاضریم این خطر را به جان بخریم.

قشقاوی یادآور شد:  غیر از یک پیکر که دیروز در آب‌ها پیدا شد از سرنوشت افراد دیگر اطلاعی نیست.

وی تاکید کرد: از لحاظ تکنولوژی چینی‌ها کمتر از آمریکا نیستند و به محل حادثه هم نزدیکتر هستند. ژاپنی ها هم در این زمینه قوی هستند.

معاون کنسولی وزیر خارجه در پایان گفت:  اگر سرنشینان و خدمه نفتکش سانچی توانسته باشند خودشان را به قسمت زیرین نفت‌کش و موتورخانه برسانند، احتمال زنده ماندن آنها بیشتر خواهد شد چراکه این قسمت به آب نزدیکتر است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز