خبرگزاری کار ایران

برق منطقه ای غرب اعلام کرد:

167 میلیارد خسارت به بخش فوق توزیع و انتقال برق در زلزله کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۰۹۳

میزان خسارت وارده به تجهیزات برق در بخش فوق توزیع و انتقال در مناطق زلزله زده به رقمی بالغ بر 167 میلیارد و 790 میلیون ریال می رسد.

به گزارش ایلنا،بر اساس اعلام شرکت برق منطقه ای غرب و طبق برآوردهای کارشناسی، 70 درصد پست 63 کیلوولت سرپل ذهاب در اثر زلزله استان کرمانشاه آسیب دیده است.

 در این زلزله، ساختمان کنترل و فیدرخانه پست تخریب شده و به تجهیزات پست شامل دو فیدر کامل خط 63 کیلوولت، دو فیدر ترانس 63 کیلوولت، یک دستگاه ترانسفورماتور قدرت 30 مگاولت آمپری خسارت های جدی وارد شد.

با تمهیدات و اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان، مهندسین و اکیپ های تعمیراتی و عملیاتی، پست 63 کیلوولت سرپل ذهاب در کمتر از 24 ساعت برق‌دار شد.

شایان ذکر است در این حادثه آسیب جدی به پست های 63 و 230 کیلوولت شهرستان های سرپل ذهاب و اورامانات  رسیده که جهت بازسازی آنها در فاز اول نیاز به تجهیزات مختلف با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد و 790 میلیون ریال است.

لازم به ذکر است باتوجه به اینکه ساختمان کنترل و اتاق فرمان و همچنین یکی از ترانس های مربوط به پست 63 کیلوولت سرپل ذهاب آسیب دیده اند، برای احداث یک پست 63 کیلوولت جدید شامل دو فیدر خط و دو فیدر ترانس به همراه یک دستگاه ترانس 63 کیلوولت و تعداد 20 دستگاه فیدر خروجی 20 کیلوولت، اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال نیاز دارد.

لازم به یادآوری است برای جبران  خسارت وارده  و نیز احداث و راه اندازی پست جدید جمعا 167 میلیارد و 790 میلیون ریال مورد نیاز است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز