خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با وزیر کشاورزی قزاقستان:

‍ آمادگی ایران و قزاقستان برای توسعه همکاری های کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۲۵۹

وزیر جهاد کشاورزی گفت: شیلات و آبزی پروری یکی از زمینه های همکاری بین دو کشور خواهد بود.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با معاون نخست وزیر و وزیر جهاد کشاورزی قزاقستان اظهار کرد:  ایران و قزاقستان می توانند در زمینه کشاورزی و تامین مواد غذایی مکمل هم باشند.

وی افزود: آمادگی داریم برای مبادله کالاهای کشاورزی مازاد مورد نیاز دو طرف بسترسازی کنیم.

حجتی درزمینه شیلات و آبزی پروری خاطر نشان کرد: شیلات و آبزی پروری یکی از زمینه های همکاری دو کشور است و با توجه به منابع آبی در قزاقستان، ظرفیت های زیادی برای توسعه آبزی پروری در این کشور وجود دارد.

وی افزود: ما نیز به عنوان بزرگترین تولیدکننده ماهی سردابی در دنیا آماده صادرات این محصولات و همچنین ایجاد زیرساخت های تولید در قزاقستان هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در مورد پیشنهاد قزاقستان، در زمینه حمایت و پشتیبانی فنی جهت تامین بذر و نیز آموزش برای کشت و تولید برنج در این کشور و انتقال آن به ایران آمادگی داریم.

حجتی در پایان در خصوص کشت فراسرزمینی گفت: کشت فراسرزمینی و مسائل مربوط به زمین، از بسترهای همکاری بین دو کشور است و باید راهکارهایی پیدا کنیم که سرمایه گذاران ایرانی بتوانند محصولات مورد نیاز ما را در قزاقستان کشت کنند و تولیدات آن را به ایران بازگردانند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز