خبرگزاری کار ایران

وصول ۵ هزار میلیارد تومان مالیات از فراریان مالیاتی

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۰۵۰

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: در پنج ماهه گذشته، ۵ هزار میلیارد تومان مالیات از افرادی که حتی یکبار مالیات نداده و فاقد هویت مالی بودند، دریافت شده است.

به گزارش ایلنا؛ محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز (سه شنبه) و در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی و غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با اشاره به نشست مشترک مسولان سازمان مالیاتی با نمایندگان بخش خصوصی، گفت: از آنجایی که۷۰ درصد تراکنش‌های گزارش شده بانکی مربوط به کسانی است که فاقد هویت مالی هستند، در جلسه مقرر شد که هرگونه اقدام‌ برای شناسایی درآمدهای آنها و فرارهای مالیاتی از طرف سازمان امور مالیاتی کشور انجام شود تا مالیات حقه دولت وصول شود.

وی افزود: براساس اقدامات انجام شده در ۵ ماه اخیر ۵ هزار میلیارد تومان منابع از کسانی که تاکنون حتی یک بار مالیات پرداخت نکرده‌اند، وصول شده است.

پورابراهیمی اظهارداشت: همچنین در جلسه مذکور مقرر شد همه پرداخت‌ها و دریافتی‌های فعالان اقتصادی در حساب‌های بانکی از سال ۹۵ به ریز برای سازمان امور مالیاتی افشا شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بررسی دریافتی و پرداختی در حساب های بانکی زیر ۵ میلیارد تومان فعالان اقتصادی از سال ۹۰ تا ۹۴ منتفی شده است، گفت: مقرر شد فقط در این بازه زمانی پرداختی و دریافتی در حساب‌های بانکی بالای ۵ میلیارد تومان سالانه توسط سازمان امور مالیاتی بررسی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز