خبرگزاری کار ایران

خضری در گفت‌وگو با ایلنا:

اردکانیان از مجلس رای اعتماد می‌گیرد / او در زمره 10 نخبه برتر حوزه آب است

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۰۳۲

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که گزینه پیشنهادی وزارت نیرو موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شود.

رسول خضری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در حاشیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: پیش‌بینی من این است که وزیر نیرو موفق به کسب رای اعتماد از مجلس می‌شود.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس  درباره اولویت‌های وزارت نیرو گفت: معتقدم وزیر نیرو باید به جای آنکه به دنبال انتقال آب از نقطه‌ای به نقطه دیگر باشد، سعی کند که آب را از نسلی به نسلی دیگر انتقال دهد و در حفظ و نگهداری و  مدیریت منابع آب تلاش کند.

وی افزود: متاسفانه اکثر وزرای پیشین نیرو وزرای انتقال آب بودند و همین منجر به ناکامی‌شان شد و این در حالی است که این انتقال آب عملا منجر به تخریب هر دو حوزه مبدا و مقصد شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به سه ابرچالش زیست محیطی، آب و صندوق‌های بازنشستگی اعلام کرد که معتقدم دو ابرچالش زیست محیطی و آب از اهمیت بیشتری برخوردارند و باید برای حل آن فکری اساسی کرد.

او در واکنش به اظهارنظر اخیر اردکانیان که از نمایندگان خواسته بود از اصطلاح «جنگ آب» استفاده نکنند، گفت: خواه ناخواه در دهه‌های آینده جنگ بر سر نفت نخواهیم داشت و معضل اصلی آب خواهد بود و بسیار مهم است که وزیر پیشنهادی نیرو چه برنامه‌ای برای مدیریت منابع آب در داخل و خارج کشور دارد. هم اکنون کشور ترکیه در حال سدسازی روی رود فرات است و بسیاری از ریزگردها در کشور ما ناشی از همین مساله بوده است. بنابراین موضوع امنیتی مهمی است و آب تبدیل به جنگ افزاری قوی شده است.

نماینده پیرانشهر در مجلس در پاسخ به اینکه علل قومیتی و منطقه‌ای عدم رای آوری حبیب الله بیطرف آیا وزیر جدید پیشنهادی نیز مشکلات مشابه خواهد داشت، گفت: فارغ از مسائلی که به عنوان دلائل قومیتی مطرح گردید معتقدم علل دیگر عدم رای آوری بیطرف اولا بی‌انگیزگی بود و ثانیا نمایندگان آقای بیطرف را به عنوان وزیری با تفکر انتقال آب می‌شناختند و به خصوص در استان‌هایی همچون خوزستان فضای منفی ایجاد شد.

خضری در پایان درباره وضعیت اردکانیان تصریح کرد: اردکانیان هم انگیزه بیشتری دارد هم تعامل و مدارای بهتری با نمایندگان داشته و علاوه بر آن یکی از ۱۰ نخبه مطرح کشور در حوزه آب هستند. معمولا وزرای نیرو یا در آب متخصص بوده یا در حوزه برق و این در حالی است که تخصص آقای اردکانیان بحث آب است و با این حساب معتقدم که موفق به کسب رای اعتماد از مجلس خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز