خبرگزاری کار ایران

افزایش 3.2 درصدی مصرف گاز تا سال 2018

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۹۳۸

عادلی گفت: تا سال 2040 سهم گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر در تامین نیاز انرژی جهان افزایش یافته و سهم نفت و ذغال سنگ کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدحسین عادلی دبیرکل سابق مجمع کشورهای صادر کننده گاز در سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو اظهار داشت: با توجه به رقابت‌پذیری و سهولت دسترسی به گاز، این سوخت گزینه بهتری برای تحقق اهداف زیست محیطی در توافق کنفرانس پاریس است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل رقابت پذیری و سازگاری گاز با محیط زیست تقاضا برای گاز طبیعی روند افزایشی دارد، افزود: در سال 2018 مصرف گاز 2.1 تا 3.2 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه عرضه گاز طبیعی نیز روند افزایشی را طی می‌کند خاطرنشان کرد: در زمینه تولید، انتقال با خط لوله و تجارت ال ان جی، توسعه را شاهد خواهیم بود.

وی یادآور شد: تا سال 2040 سهم گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر در تامین نیاز انرژی جهان افزایش یافته و سهم نفت و ذغال سنگ کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اجرای توافق پاریس دچار تردیدهایی شده است، بیان کرد: چین و اروپا پیشتاز هستند.

وی گفت: گاز نسبت به انرژی‌های تجدیدپذیر، عرضه پایدارتر، زیرساخت‌های بهتر و نیاز به سرمایه‌گذاری کمتری دارد و نسبت به دیگر سوخت‌ها برتری دارد.

وی تاکید کرد: افزایش مصرف گاز یک راه حل جهانی برای کمک به محیط زیست است اما استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر بیشتر به اروپا محدود می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز