خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور:

کرباسیان کاملا به وزارت اقتصاد آشنایی دارد/ سوابق علمی و اجرایی کرباسیان شناخته شده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۸۰۶

رییس جمهور گفت: وزیر پیشنهادی ما برای وزارت اقتصاد آقای کرباسیان است که کاملا با این وزارتخانه آشنا هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ صبح امروز حسن روحانی با حضور در مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی کابینه دوازدهم ضمن تشکر از علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در دولت یازدهم گفت: حدود ۲۰۰ جلسه شورای هماهنگی اقتصادی در دولت یازدهم  برگزار شد و بنده و همه اعضا در این جلسات حضور داشتیم و اکثر تصمیمات مهم اقتصادی در این جلسه اتخاذ شدکه  آقای طیب نیا از اعضای فعال در این جلسات بودند.

وی افزود: امیدواریم از حضور اقای طیب نیا در دولت دوازدهم و در جای دیگری بهره بگیریم.

رییس جمهور تصریح کرد: وزیر پیشنهادی ما برای وزارت اقتصاد آقای کرباسیان است که کاملا با این وزارتخانه آشنا هستند.

روحانی خاطر نشان کرد: آقای کرباسیان دارای سابقه طولانی در حوزه مدیریت در وزارتخانه‌های مختلف صنایع، بازرگانی و شهرداری دارند و بیش از ۳۰ سال به عنوان مدیر رده بالای اقتصادی فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: ایشان در زمینه علم و دانش و نوشتن و ترجمه کتب مختلف فعال بوده‌اند و با دنیا در ارتباط بوده‌اند و رشته تحصیلی ایشان نیز برنامه‌ریزی و مدیریت بوده که یکی از موفقیت های خوب ایشان به شمار می رود.

وی افزود: گمرک از سوی آقای کرباسیان ساماندهی شد و سامانه الکترونیکی گمرک در زمان ایشان فعال شد. همچنین در یک مقطعی که واردات کم شده بود ایشان موفق شدند جلوی فساد را بگیرند. آقای کرباسیان از نیروهای تحصیل کرده در گمرک استفاده کردند .

رییس جمهور افزود: مبارزه با پولشویی و مبارزه با فساد سازمان یافته اقتصادی ( پولی و بانکی) اولین خواسته بنده از آقای کرباسیان است ضمن آنکه همه مقررات در زمینه پولشویی و مسائل مالی تروریسم باید از  اولویت‌های این وزارتخانه باشد و کشور دیگری نباید در مورد مبارزه با پولشویی به ما سفارش کند بلکه ما خود باید در خصوص مبارزه با تروریسم خودمان پیشگام باشیم و آنچه اسلام و قانون نیز می گوید همین است.

وی ادامه داد: همچنین در بحث اصلاح ساختار نظام بانکی و ایراداتی که به نظام بانکی گرفته می شود و نیز در خصوص تولید و رونق اقتصادی و صادرات غیرنفتی و حمایت از بانکها باید فعال‌تر از قبل بود. همچنین به موضوع سرمایه گذاری خارجی و ارتباط با بانکهای خارجی نیز باید بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد: مقررات زاید و نامناسب در فضای کسب و کار و اصلاح نظام مالیاتی نیز مهم است. هنوز هم نظام مالیاتی ما برای قرن ۱۹ است.

وی گفت: باید معلوم و شفاف باشد که افراد دارای چه میزان درآمد هستند و از چه راهی این درآمد را کسب کرده تا عدالت مالیاتی را اجرایی و عملیاتی شود. همچنین جلب سرمایه گذاری خارجی از مهمترین مسائلی است که باید به آن پرداخت. دولت الکترونیک مهم است. در صنعت بیمه، افزایش سهم بیمه مهم است. سالم‌سازی مسیر خصوصی سازی مهم است و مسئله جلب سرمایه‌گذاری خارجی برای اشتغال اهمیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز