خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی؛

کلنگ احداث نیروگاه سیکل ترکیبی اندیشمک به زمین زده شد/ راندمان این نیروگاه 58 درصد خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۹۶۷

کلنگ احداث نیروگاه سیکل ترکیبی اندیشمک ظهر امروز با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به زمین زده شد.

به‌گزارش ایلنا، "هوشنگ فلاحتیان" در مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه سیکل ترکیبی اندیشمک ضمن بیان این مطلب افزود: این کار را از طریق بهره‌برداری از نیروگاه‌های ماهشهر و بهبهان شروع کردیم و با تکمیل نیروگاه بهبهان و بخش بخار آن بیش از ۱۰۰۰ مگاوات به میزان تولید برق در استان خوزستان افزوده خواهد شد.

فلاحتیان خاطرنشان کرد: اقدامات زیادی در زمینه حل مشکلات موجود بر سر سرمایه‌گذاری در صنعت برق در این استان انجام شده و امیدواریم علاوه بر نیروگاه اندیمشک پروژه‌های دیگری را نیز عملیاتی کنیم.

معاون وزیر نیرو درامور برق و انرژی با اشاره به تأثیر احداث نیروگاه بر اشغالزایی در منطقه و سایر صنایع، تصریح کرد: ما وظیفه داریم بسترهای لازم برای سرمابه گذاری در این حوزه را فراهم کنیم و با استفاده از امکانات و زیر ساخت‌های کم نظیر موجود در این استان، انگیزه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و اشتغال و تولید را فراهم کنیم.

وی افزود: اهمیت برق دراین استان بسیار بیشتر از دیگر نقاط کشور است و باید به درستی استفاده و تبدیل به ارزش افزوده شود.

فلاحتیان با اشاره به میزان مصرف برق در استان خوزستان گفت: پیک بار برق در این استان در حدود ۷ هزار و ۸۰۰ مگاوات بوده در حالی که این میزان در استان تهران حدود ۸ هزار و ۸۰۰ مگاوات است.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: مردم اندیمشک بدون اغراق شایسته ارائه خدمت هستند و ما باید تمام توان خود را در راستای خدمت رسانی به این مردم قرار دهیم.

وی افزود: قرارداد ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی اندیشمک با مپنا منعقد و تجهیزات مورد نیاز نیز سفارش داده شده است و با همکاری و پیگیری نهادهای مرتبط باید قبل از تابستان 98 به صورت کامل آماده و در مدار برق کشور قرا را گیرد.

فلاحتیان خاطرنشان کرد: این نیروگاه از جمله نخستین نیروگاه کشور است که قرار است با راندمان بالای ۵۸ درصد و استفاده از تکنولوژی‌های جدید ساخته و دانش فنی ساخت آن به داخل کشور منتقل شود.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار در کل دنیا توربین‌های کلاس E را بروز و ظرفیت آن‌ها از ۱۶۰ مگاوات به ۱۸۰ مگاوات رسانده‌ایم که افتخار بزرگی برای همکاران ما در صنعت برق کشور است.

ظرفیت نیروگاه‌های کشور به عدد ۷۷ هزار مگاوات بوده است و ما تصمیم داریم تا پیش از تابستان ۹۷ به ظرفیتی فراتر از ۸۰ هزار مگاوات برسانیم.

فلاحتیان با اشاره به اینکه برای تولید هر یکهزار مگاوت ظرفیت برق، نیازمند صرف ۴ هزار میلیارد تومان هزینه هستیم، اظهار داشت: در یک ماهه نخست امسال مصرف برق کشور حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است و این بدان معنا است که ما باید سالانه ۷ هزارمگاوات برق جدید تولید کنیم که برای متضمن صرف ۲۸ هزار میلبارد توامن هزینه است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز