خبرگزاری کار ایران

توضیحات سازمان خصوصی‌سازی به یک خبر

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۹۹۵

سازمان خصوصی سازی در خصوص مطلب منتشر شده در خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) با عنوان انتقاد شدید امام‌جمعه ایلام از واسطه‌گری و رانت‌خواری در واگذاری یکی از جایگاه‌های سوخت مرکز استان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان خصوصی‌سازی، بر اساس این گزارش ارزش کارشناسی جایگاه سوخت ایلام بر اساس بازدید و مشاهده عینی کارشناسان رسمی دادگستری در سال 1394 به مبلغ 26,916,000,000ریال تعیین گردید لیکن مطابق مصوبه مورخ 24. 5. 1394 هیئت واگذاری قیمت پایه جایگاه مذکور به مبلغ 57,753,600,000 ریال تصویب و در تاریخ های 6. 7. 1394 و 3. 9. 1394 عرضه و فاقد متقاضی بوده است که در طی 5 نوبت مزایده بدلیل عدم وجود متقاضی، منجر به واگذاری نگردید.

با توجه به عدم موفقیت در عرضه جایگاههای سوخت در سال 1394 به دلیل قیمت گذاری بالای آنها، هیئت واگذاری در سال 1395 روش قیمتگذاری کلیه جایگاه سوخت دولتی را مورد بازنگری قرار داد.

این گزارش می افزاید: پر واضح است که واگذاریهای این سازمان با تصویب و نظارت مستقیم هیئت واگذاری و با دقت و وسواس زیادی انجام می‌شود که این موضوع در خصوص واگذاری جایگاه‌های سوخت نیز صادق است.

بعلاوه این که طبق قانون این واگذاری از طریق مزایده و با درج آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار صورت پذیرفته و امکان حضور عموم متقاضیان برای خرید این جایگاههای سوخت فراهم آمده است.

این گزارش حاکی است، نظر به این که مجموعه اقدامات سازمان خصوصی سازی در امر واگذاری شرکتها و اموال دولتی بویژه جایگاههای سوخت کاملا قانونی و شفاف صورت پذیرفته، طرح موضوعاتی چون وجود واسطه‌گری و رانت‌خواری در واگذاری جایگاه‌های سوخت یک اتهام ناروا به سازمان خصوصی سازی است که قابل پیگیری قضایی نیز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز