خبرگزاری کار ایران

تفاهم نامه همکاری بین شرکت نفت و ایدرو برای مطالعه میادین سوسنگرد، چشمه خوش و پایدار غرب امضا شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۲۱۴

معاون فنی و مهندسی شرکت ملی نفت گفت: تا کنون برای رسیدن به افزایش ضریب بازیافت 25 تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم که عمده آنها نیز با شرکت‌های بین‌المللی بوده و تاکنون نیز 20 پروپزال ارائه شده است و به این ترتیب میزان سه میلیون بشکه به تولید روزانه کشور طی 10 سال اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامرضا منوچهری، معاون مدیر عامل شرکت نفت در امور توسعه و مهندسی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین شرکت ملی نفت ایران و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای مطالعه توسعه میادین سوسنگرد، چشمه خوش و پایدار غرب که در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه نفت برگزار شد اظهار داشت: کشور ما دارای ذخایر و پتانسیل نفتی و گازی بالایی است که در مجموع می‌توان گفت مقام اول نفت و گاز دنیا را داریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر براساس ریکاوری نفت میزان قابل برداشت  155 میلیارد بشکه در ازای حدود 750 میلیارد بشکه نفت در جا است، تصریح کرد: اکنون در منطقه و کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس، همچنین آمریکای شمالی و روسیه طی سه دهه گذشته فعالیت‌هایی جهت افزایش ضریب ریکاوری بالا صورت می‌گیرد و به دنبال بالا رفتن این ضریب تا 50 درصد هستند.

وی افزود: ما تا کنون برای رسیدن به افزایش ضریب بازیافت 25 تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم که عمده آنها نیز با شرکت‌های بین‌المللی بوده و تاکنون نیز 20 پروپوزال ارائه شده است و به این ترتیب میزان سه میلیون بشکه به تولید روزانه کشور طی 10 سال اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما طی 10 سال آینده جزء بازیگران اول تا سوم صنعت نفت در دنیا خواهیم بود خاطرنشان کرد: با ارتقای این پتانسیل‌ها ما می‌توانیم در سطح منطقه و دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با اشاره به گستردگی حضور شرکت‌ها در نمایشگاه سال جاری خاطرنشان کرد: اکنون می‌بینیم که شرکت‌های ایرانی در جهت بالادستی و هم EPC خشکی و دریایی اعم ازساخت سکوها و پلنت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی و تجهیزات سرچاهی حرکت‌های بزرگی انجام داده و امیدواریم که با حضور شرکت‌های بین‌المللی و ایجاد کنسرسیوم قابلیت‌های بالاتری نیز به جهت پتانسیل در شرکت‌های ایرانی حاصل شود و فقط به عنوان فروشنده نفت مطرح نباشیم بلکه بتوانیم صاحب تکنولوژی در عرصه نفت، گازو پتروشیمی باشیم.

وی ادامه داد: یکی از زمینه‌های این صنعت حضور شرکت‌های ایرانی در بالادست بوده است که بتوانند به صورت فراگیر فعالیت‌ها را هدایت کرده و کار مطالعاتی و تامین مالی و طراحی کار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن قراردادهای جدید نفتی شرکت‌ها باید طی مدت 20 سال در میدان حضور داشته باشند خاطرنشان کرد:‌ پیمانکار باید در طول دوره مخزن حضور داشته باشد و با نگهداری چاه‌ها و تجهیزات و همچنین تزریق آب و گاز ظرفیت را حفظ کند.

منوچهری با اشاره به اینکه اگر بتوانیم طی دو سال آینده 80 میلیارد دلار قرارداد ببندیم می‌توانیم 50 میلیارد دلار کار برای پیمانکاران ایرانی ایجاد کنیم خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که ما طی اجرایی شدن قراردادهای جدید نفتی می‌توانیم کارهایمان را با توان ایرانی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما دو نقطه تکمیلی در اجرای قراردادهای جدید نفتی خواهیم داشت، یادآور شد: تکنولوژی و سرمایه مهم‌ترین هدفی است که ما طی قراردادها به آنها نائل می‌شویم.

وی درباره طرح توسعه میدان فروزان اظهار داشت: این میدان در حال تولید است و تاسسیات آن در حال تکمیل است اما به دلیل کمبود منابع مالی سرعت توسعه زیاد نیست ولی به دنبال این هستیم که در قالب EPCF  باقی مانده کار را انجام دهیم و با شرکت‌های داخلی و خارجی از جمله تاسیسات دریایی نیز MOUامضا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز