خبرگزاری کار ایران

وزارت جهاد کشاورزی واردات سیب زمینی را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۸۳۲

نزدیک به ۵ میلیون تن سیب زمینی سالانه در کشور تولید می شود که نه تنها نیاز داخلی را به طور کامل تامین می کند بلکه صادرات مازاد تولید این محصول به سایر کشورها،میلیون ها دلار درآمد ارزی برای کشور به همراه دارد.

به گزارش ایلنا، در پی انتشار مطالبی در خصوص واردات ۵ هزارتن سیب زمینی هندی به ایران در برخی رسانه ها، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی توضیحاتی منتشر کرد. متن این توضیحات به شرح زیر است:

سالانه در کشور نزدیک به ۵ میلیون تن سیب زمینی تولید و نیاز کشور یه طور کامل از محل تولید داخلی تامین می شود.

این گزارش با اشاره به کیفیت مطلوب سیب زمینی تولید داخل،می افزاید: سالانه مقداری از مازاد تولید به سایر کشورها صادر و از این طریق میلیون ها دلار درآمد ارزی نصیب کشور می شود.

در ادامه گزارش آمده است:برای نمونه، در ۱۰ ماه سال ۱۳۹۵ نزدیک به ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی ایرانی به سایر کشورها صادر شده و ۱۷۲ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

این گزارش با رد ادعای واردات سیب زمینی هندی به کشور از رسانه ها درخواست کرده به منظور حفظ آرامش خاطر و امنیت روانی مردم بویژه کشاورزان زحمتکش و جلوگیری از سودجویی فرصت طلبان اقتصادی و سیاسی با کسب اطلاع از منابع موثق داخلی نسبت به وظیفه خطیر اطلاع رسانی اهتمام بورزند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز