خبرگزاری کار ایران

رئیس صندوق بازنشستگی:

سرمایه‌ صندوق‌ها باید با شفافیت اداره شوند

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۸۹۰

رئیس صندوق بازنشستگی با اشاره به این که سود شرکت های ما در سال گذشته به ١٥٠٠ میلیار تومان رسید گفت: سرمایه ای که در اختیار صندوق بازنشستگی است باید با شفافیت خوبی اداره شود تا بتواند بخشی از تعهد صندوق ها اداره کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اسلامیان در جمع خبرنگاران گفت: بر همین اساس قراردادی با شرکت های توانمد داخلی منعقد کردیم و  یک سیستم بی ای (تجارت هوشمند) در همه صندوق‌ها در حال اجراست. تعدادی از شرکت های صندوق هم در بورس نیستند و هلدینگ ها را موظف کردیم واحدها را به بورس ببرند و در ماه گذشته سه شرکت به بورس رفتند. برای نمونه شرکت ملی نفتکش نیز که از شرکت های بزرگ است مقدمات کار آن در یک سال گذشته فراهم شده و هدف این است که شفافیت مالی لازم در اداره این صندوق فراهم شود.

اسلامی اظهارداشت:  وقتی شرکت ها وارد بورس می شوند علاوه بر رقابت مالی در شفافیت مالی نیز موثر هستند و پیگیر هستیم که برخی از شرکت ها که در بورس موفق بودند را در بورس کشورهای منطقه نیز شرکت دهیم.

به گفته رئیس صندوق بازنشستگی  حدودا ٤٥ شرکت مدیریتی و در تعدادی شرکت مختلف نیز سهامدار هستند که ٥٠ درصد این شرکت ها در بورس هستند.

 وی بیان کرد: یک شرکت بی ای را به کمک متخصصین داخلی طراحی کردیم از اوایل سال ٩٦ به تدریج شرکت‌های صندوق در این سیستم قرار می گیرند و این سیستم کمک می کند مدیران کنترل لازم را بر روی مسایل انسانی، مالی و بهره وری شرکت ها  داشته باشند و شرکت ها را به صورت منطقه ای هدایت کنند .

اسلامی گفت: در سال ٩٢ مجموعه سود شرکت های صندوق ٨٠٠ میلیارد تومان بود در سال ٩٣ ، ١٢٠٠ میلیارد تومان بوده و در سال ٩٤، ١٥٠٠ میلیارد تومان بوده و امسال حدودا ٣٠ درصد رشد داشته است.

وی گفت: کفش ملی برای مردم ایران حس نوستالژیک دارد. این مجموعه اول انقلاب مصادره می شود و مشکلاتی داشت. کاری که ما انجام دادیم این بود که با گروه های طراحی معتبر در دنیا مذاکره کرده و انتقال تکنولوژی انجام دادیم. این در شرایطی بود که در گذشته تولیدکنندگان تولیدهای معمولی و داخلی داشتند. با تیم طراحی جدید، بازاریابی دقیقی از سلایق مردم را انجام دادیم تا از بازار به تولید برسیم و بر مبنای نیاز جامعه به تولید کفش بپردازیم و با این روند شاهد تغییر محتوایی در کفش ملی باشیم.

وی درباره حقوق و عیدی بازنشستگی نیز گفت: هدف ما این است که عیدی و حقوق بازنشستگان زوردتر پرداخت شود اما اکثر سازمان‌ها با کسری اعتبار مواجه هستند و علیرغم اصلاحات در سه سال گذشته در حد نیاز افراد نیست. ما مکاتبات لازم را انجام دادیم و درخواست کردیم که امسال به موقع کسری اعتبار تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز