خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بهینه‌سازی مصرف سوخت:

ارائه تسهیلات تا سقف 45 درصد قیمت برای جایگزینی اتوبوس‌های گازسوز

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۷۷۱

مدیرعامل بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: وزارت نفت برای جایگزینی اتوبوس‌های گازسوز تسهیلاتی را تا سقف 45 درصد قیمت این خودرو به متقاضیان ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی وکیلی در مراسم انعقاد قراداد نوسازی 5 هزار دستگاه کشنده از سوی شرکت ماموت گفت: طبق توافق وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت قرار است که 65 هزار دستگاه ناوگان جاده‌ای نوسازی شود و وزارت نفت وظیفه خود می‌داند که کلیه مساعی خود را برای صرفه‌جویی در میزان مصرف سوخت به کار بگیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ده ها میلیارد دلار یارانه برای بخش انرژی پرداخت می کنیم، گفت: مصرف انرژی در ایران از بسیاری از کشورها بیشتر است و باید اقدامات ویژه‌ای برای کاهش میزان مصرف سوخت در کشور به کار بگیریم.

مدیرعامل بهینه‌سازی مصرف سوخت با بیان اینکه ایران یکی از دارندگان گاز طبیعی در دنیا است، گفت: باید استفاده از گاز را جایگزین سوخت‌های مایع کنیم.

وی با اشاره به مصوبات شورای اقتصاد برای نوسازی ناوگان جاده‌ای در جهت کاهش مصرف سوخت گفت: در حال حاضر جایگزینی 17 هزار دستگاه اتوبوس گازسوز را در دست اجرا داریم و توصیه ما به شرکت‌ها این است که تولید را به سمت اتوبوس‌های گازسوز ببرند.

این مقام مسئول در وزارت نفت با اشاره به پرداخت تسهیلات برای جایگزینی خودروهای گازسوز گفت: برای نوسازی اتوبوس ها و جایگزینی اتوبوس‌های گازسوز 45 درصد مبلغ نوسازی را پرداخت می‌کنیم.

وکیلی ادامه داد: همچنین به کسانی که بخواهند تاکسی گازسوز را جایگزین تاکسی‌های معمولی کنند تا 4 هزار دلار یعنی 10 میلیون تومان تسهیلات ارائه می دهیم که این یک‌سوم قیمت یک تاکسی را پوشش می‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز