خبرگزاری کار ایران

تکمیل فاز نخست پروژه دانش فنی طراحی و ساخت نمکزدای سیار نفت

فاز نخست پروژه تدوین دانش فنی طراحی و ساخت واحد سایر نمکزدای الکتروستاتیک نفت خام با حمایت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تکمیل شد.

به گزارش ایلنا، برای نخستین بار در کشور فاز نخست پروژه تدوین دانش فنی طراحی و ساخت واحد سیار نمکزدای الکتروستاتیک نفت خام با حمایت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تکمیل شد.

آئین رونمایی از این پروژه با حضور بیژن عالی پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و تعدادی از مدیران این شرکت در نمایشگاه هفته پژوهش استان خوزستان برگزار شد.

باقر پورقاسم، رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این باره توضیح داد: این پروژه با هدف ارزیابی و بهینه سازی واحدهای موجود نمکزدایی در گستره عملیاتی این شرکت و ارزیابی اولیه مواد تعلیق شکن نمکزدایی تعریف و اجرایی شده است.

وی افزود: این پروژه از اسفندماه سال ١٣٩٢ با همکاری دانشگاه شیراز آغاز شد و فاز نخست آن با اعتبار ٢ میلیارد و ٩٨٠ میلیون ریال در مدت ٣٣ ماه پایان یافت.

پورقاسم درباره دستاوردهای فاز نخست این پروژه گفت: در این فاز پروژه دانش فنی طراحی و ساخت تجهیزات واحد نمکزدایی سیار به همراه نرم افزار طراحی، شبیه سازی و بهینه سازی تجهیزات واحد نمکزدایی تدوین شده است.

به گفته وی، بهبود کنترل برای بهینه‌سازی شرایط عملیات فرآورش نفت نمکی، امکان ارتقای وضع نمکزدایی موجود و افزایش بازدهی آنها، امکان استفاده بهینه از نیروی انسانی و افزایش توان فنی مهندسی و کاهش هزینه‌های تولید را از دیگر دستاوردهای این پروژه عنوان کرد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: در این مرحله از پروژه مدارک فنی ساخت یک پایلوت سیار نمکزدایی به ظرفیت حداقل ٥٠٠ بشکه در روز تهیه شد که در مراحل بعدی ساخته خواهد شد.    

 

کد خبر : ۴۴۰۹۵۷