خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌ها :

انجام بیش از2 هزار پرواز با هدایت متخصصان ایرانی/ به روزرسانی تجهیزات فرودگاه مهرآباد پس از 21 سال

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۱۹۱

مدیرکل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه، متخصصان ایرانی با حفظ زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت هوانوردی، ایمنی بیش از 2 هزار پرواز داخلی٬ بین‌المللی و عبوری را در آسمان ایران بر عهده دارند.

به‌گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ محمد امیرانی گفت: متخصصان ایرانی با تمام پیچیدگی‌ها و حساسیت‌ها به‌طور میانگین روزانه بیش از 2 هزار پرواز داخلی٬ بین‌المللی و عبوری را در آسمان کشور هدایت می‌کنند تا همه پروازها با امنیت کامل از آسمان ایران عبور کنند.

وی با بیان اینکه با تلاش متخصصان شرکت فرودگاه‌ها هم اکنون 40 درصد کنترل و هدایت هواپیماها در راه‌های هوایی به‌صورت ماهواره‌یی انجام می‌شود، گفت: هدایت هر هواپیما در آسمان نیازمند برقراری ارتباط کلامی است و با وجود ارتفاعات بلند و گسترده در مناطق مختلف کشور نباید برای برقراری این ارتباط 24 ساعته خللی وارد شود.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآورشد: به‌طور میانگین روزانه 2 هزار پرواز و هر ساعت حدود 100 هواپیما در آسمان ایران پرواز می‌کنند و ارتباط کلامی بین مرکز کنترل و خلبان نباید لحظه‌یی قطع شود.

امیرانی خاطرنشان کرد: از سال گذشته که از زیرساخت‌های ماهواره‌یی VSAT به‌عنوان سیستم پشتیبانی کننده استفاده کردیم در مجموع قطعی‌های ارتباط کلامی بین مرکز کنترل و خلبان هم اکنون به صفر رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه اکنون 16 رادار در کل کشور رهگیری پروازهای مسافری را در آسمان کشور برعهده دارند، تصریح کرد: میانگین عمر این رادارها بیش از 10 سال است و نگهداری این سیستم‌ها و پشتیبانی آنها هزینه‌های زیادی دارد.

وی تاکید کرد:  اخیرا سیستم اتوماسیون رادار ریتیون فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با دانش متخصصان جوان کشورمان پس از 21 سال به ‌روز رسانی شد.

وی در ادامه، تعمیر و نگهداری سیستم‌های ILS (تجهیزات کمک ناوبری فرود هواپیما ) را در فرودگاه‌های کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این سیستم‌ها نیز با تحریم‌های ظالمانه مواجه بودند، اما مهندسان ایرانی در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی با انجام تعمیرات مورد نیاز بردهای این سیستم ها تاکنون از خروج بسیار زیاد ارز از کشور جلوگیری کرده‌اند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز