خبرگزاری کار ایران

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات شهرسازی در گفت و گو با ایلنا:

مکان ساخت برج میلاد 2 محل تلاقی چند گسل است

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۹۳۸

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات شهرسازی با بیان اینکه مکانی که شهرداری تهران برای ساخت برج میلاد 2 جانمایی کرده است محل تلاقی چند گسل است، گفت: شهرداری تهران از مطالعات مرکز تحقیقات راه و شهرسازی درباره خطرپذیری مناطق برای ساخت پروژه های کلان استقبال نمی‌کند.

علی بیت‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان این که جانمایی برج میلاد 2 در مجاورت گسل قرار دارد و موافق این موقعیت برای ساخت برج میلاد دو نیستیم، اظهار اشت: در مجاورت برج میلاد 2 گسل ونک پارک، همین گسلی که پیش از این با عنوان گسل تپه های گیشا شناخته شده است، از مجاورت برج میلاد عبور می کند.

وی تاکید کرد: در منطقه ای که برای ساخت برج میلاد دو جانمایی شده است که تلاقی چند گسل است.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات شهرسازی ادامه داد: به شهرداری تهران توصیه می کنیم بازنگری در جانمایی ساخت برج میلاد دو داشته باشد و برای ساخت برج میلاد 2 مطالعات بیشتری با توجه به نقشه‌های پهنه‌های گسلی تهران انجام دهد.

وی افزود: ممانعتی در ساخت این پروژه وجود ندارد، بحث ما این است که این پروژه در مکان و محدوده‌ای ساخته شود که پس از ساخت دچار بحران و مشکلات بیشتر نشویم.

بیت الهی با بیان این که مرکز تحقیقات وزارت راه وشهرسازی این آمادگی را دارد تا مطالعات و تحقیقات درباره خطر پذیری مناطق برای ساخت چنین پروژه ای را در اختیار شهرداری قرار دهد، گفت:  شهرداری تا کنون از مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی مشاوره‌ای برای تعیین مکان ساخت مگا پروژه‌ها و ساخت برج میلاد 2 نخواسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز