خبرگزاری کار ایران

مردم از نهالستان های دارای مجوز خرید کنند

معاون وزیر جهاد کشاورزی درامور باغبانی با بیان اینکه اکنون یک هزارو500 نهالستان دارای مجوز و بدون مجوز در کشور وجود دارد، از مردم به خصوص باغداران خواست از نهالستان های دارای مجوز خرید کنند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی طهماسبی روز چهارشنبه در گردهمایی تخصصی سراسری مدیریت نهال و نهالستان که در مرکزآموزش عالی امام خمینی (ره) مشکین دشت استان البرز برگزار شد،افزود: از مجموع یک هزارو500 نهالستان کشور، 280 نهالستان دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی هستند.

وی اظهار داشت: نهال های تولیدی نهالستان های دارای مجوز از کیفیت و تنوع لازم برخوردار بوده و به لحاظ کیفیت اقدامات کارشناسانه و تخصصی روی آنها انجام گرفته است.

طهماسبی با بیان اینکه طرح ساماندهی نهالستان های کشور در دست اقدام قرار دارد، گفت: تمام نهالستان های کشور توسط بخش خصوصی ، انجمن ها و تکشل های کشاورزی و باغبانی اداره می شود.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کردکه در نهالستان های دارای مجوز، استانداردهای لازم از نظر ارقام جدید و انتخاب بهترین ها رعایت شده است.

وی ادامه داد: در این نهالستان ها ،انواع نهال از جمله گردو، پسته، سیب، گیلاس ، زردآلو، انگور، زیتون، خرما و ... عرضه می شود.

وی اظهار داشت: این نهال ها اصالت دار و شناسنامه دار بوده ودرافزایش کمی و کیفی تولیدات باغی تاثیر گذار هستند.

طهماسبی گفت: طرح نهالستان یا تولید نهال در کشور جزو طرح های اقتصاد مقاومتی قلمداد شده و قرار است براساس طرح اقتصاد مقاومتی این نهالستان ها را ساماندهی کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی از رسانه های جمعی خواست مردم را به خرید نهال از نهالستان های دارای مجوز تشویق کنند.

وی ادامه داد: کسانی که می خواهند نهال بخرند به ادارات جهاد کشاورزی مراجعه کرده تا از طریق کارشناسان نمونه های برتر ارقام به آنها معرفی شود.

در این همایش یک روزه راه های ساماندهی نهالستان های کشور بررسی شد.

 

کد خبر : ۴۲۲۸۶۵