خبرگزاری کار ایران

امکان افزایش 43 درصدی ضریب بهره‌وری از آب کشاورزی

دبیر ستاد اجرایی نهمین نمایشگاه تکنولوژی زیرساخت‌های کشاورزی گفت: با افزایش بودجه و اعتبارات بخش سامانه‌های نوین آبیاری تا 43 درصد افزایش ضریب بهره‌وری از آب کشاورزی ایجاد می‌شود.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی ، نهمین نمایشگاه تکنولوژی زیرساخت‌های کشاورزی موسوم به نمایشگاه آبیاری کرج حاصل تعامل و گفت‌وگو با کشاورزان و بهره‌برداران پیش رو و نمونه سازندگان و واردکنندگان تجهیزات آبیاری و کارشناسان و دست‌اندرکاران معاونت آب و خاک با رویکردی متفاوت به روال سالیان گذشته در استان البرز برگزار خواهد.

بخش ویژه نمایشگاه امسال برجسته کردن تلاش‌های وزارت کشاورزی در دستیابی به عرضه کشت بافت و نهال ، درختچه و بذور مقاوم در مقابل کم آبی و خشکسالی که خود تلاشی تاثیر گذار برای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی است چرا که با افزایش بودجه و اعتبارات برای این بخش شاهد افزایش ضریب بهره‌وری از آب کشاورزی تا 43 درصد هستیم.

منصور انصاری دبیر ستاد اجرایی نهمین نمایشگاه امسال در این ارتباط گفت: بخش ویژه‌ای را به کشت بافت نهال اصلاح شده،‌حضور مقاوم در مقابل کم‌آبی و همچنین کودهای کدینگ شده که ثبت مشخصات شده و مورد تایید موسسه آب و خاک است اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: در این نمایشگاه از طریق مراجع ذیصلاح از تعداد زیادی از وابستگان بازرگانی کشورهای منطقه با هدف توسعه صادرات دعوت شده است.

 

کد خبر : ۴۰۰۹۹۱