خبرگزاری کار ایران

با امضای تفاهم نامه ای بین وزارتخانه های جهاد کشاورزی و کشور:

کاهش مخاطرات و مدیریت بحران بخش کشاورزی

تفاهم نامه همکاری میان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و کشور به منظور تقویت حمایت از اجرای برنامه های کاهش مخاطرات و مدیریت بحران بخش کشاورزی امضا شد.

به گزارش ایلنا از  وزارت جهاد کشاورزی، این تفاهم نامه در گردهمایی سراسری مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی توسط دکتر عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و مهندس اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه همکاری، اجرای طرح ها و برنامه های در اولویت حمایت اعتباری برای پیش بینی، پیشگیری، مقابله، بازتوانی و بازسازی آسیب های ناشی از انواع مخاطرات در بخش کشاورزی از محل منابع اعتباری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور به صورت مشترک مورد توافق قرار گرفت.

این توافق در زمینه کاهش مخاطرات و مدیریت بحران در زیر بخش های بیماری های دام، طیور و آبزیان، خشکسالی در مناطق عشایری، آفات و بیماری های گیاهی، جنگل ها و مراتع و اجرای عملیات آبخیز داری و آبخوان داری، خشکسالی و سرمازدگی در مزارع و باغات، اجرای طرح های ارتقای بهره وری مصرف آب و مقابله با بحران کم آبی در حوزه کشاورزی و توسعه بیمه کشاورزی صورت گرفته است.

 

کد خبر : ۳۷۶۱۶۲