خبرگزاری کار ایران

معاون تعاون وزیر کار در گفتگو با ایلنا عنوان کرد:

عدم توجه لازم به بخش تعاون در بودجه سال 95

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۲۴۵

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرفیت‌های بخش تعاون را زیاد می داند در حالیکه در بودجه سال 95 به این ظرفیت‌ها توجه نشده است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اهمیت تعاون در شرایط کنونی اقتصاد کشور گفت: با وجود اهمیت تعاون و نقش آن در اقتصاد کشور اما متاسفانه به آن توجه لازم نشده است و اعتبارات در نظر گرفته برای این بخش در بودجه سال 95 ناکافی است.

کلانتری تصریح کرد: سال گذشته در هفته تعاون آقای نوبخت قول مساعدت در این حوزه را دادند  اما متاسفانه به انتظارات ما در این بخش توجه نشد.

وی ادامه داد: بخش تعاون، سرمایه‌های خرد را به کلان تبدیل می‌کند و باعث می شود فعالیت‌های اقتصادی غیر رسمی تبدیل به اقتصاد رسمی شود. از سوی دیگر موجب می‌شود فعالیت‌ها تحت نظارت نهادهای دولتی در بیایند و می‌توانند از مزایای بیمه و تسهیلاتی که به این بخش تعلق می‌گیرد، استفاده کنند.

کلانتری افزود: ما به دولت پیشنهاد داده‌ایم  که برای کوچک‌سازی و کاهش بار هزینه‌ای می‌توانند برخی از مسولیت‌های خود را بخش تعاونی واگذار کند .کارمندان دولت می‌توانند با تشکیل تعاونی مسئولیت حوزه خود را تحت قالب بخش خصوصی بر عهده بگیرند و بهره‌وری را بالا ببرند. ضمن آن که دولت نیز می تواند بر کار آنها نظارت داشته باشد.

وی افزود:امروز 97 هزار تعاونی در 111 گرایش اقتصادی در حال فعالیت هستند و اگر دولت مایل باشد می‌تواند این تعداد افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز