خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت:

کمیته ملی استاندارد نفت و گاز تشکیل شود

معاون وزیر نفت، خواستار تشکیل کمیته ملی استاندارد نفت و گاز با هدف بومی‌سازی برخی استانداردهای بین‌المللی مورد نیاز صنعت نفت و رسمیت بخشیدن به این استانداردها شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا مقدم، معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری و معاون امور مهندسی وزارت نفت، در نشست مشترک با نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، بر لزوم تشکیل کمیته ملی استاندارد نفت و گاز تاکید کرد و گفت: بومی سازی استانداردهای بین المللی مورد نیاز صنعت نفت که پیشتر در تفاهمنامه میان دو مجموعه مدنظر واقع شده بود، باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: البته در این زمینه باید رقابتی بودن کالاهایی که برای آنها استاندارد تعریف می شود، از جنبه های مختلف مورد تایید قرار گیرد.

مقدم از آسیب شناسی برخی استانداردها خبر داد و افزود: در وزارت نفت، روی استانداردهای مختلف کار شده و بسترهای مناسبی در این زمینه ایجاد شده است.

وی با اشاره به برنامه وزارت نفت برای استقرار کامل سامانه الکترونیکی تامین کالای صنعت نفت در شرکتهای اصلی و فرعی زیرمجموعه این وزارتخانه، تصریح کرد: با توجه به اختصاص ٦٥ درصد هزینه های پروژه  های نفتی به تامین کالاها و تجهیزات، این سامانه می تواند نقش بسزایی در ساماندهی فرایند تامین کالا و کاهش هزینه پروژه ها داشته باشد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: وزارت نفت با سازوکاری دقیق و نظام مند در پروژه بومی سازی ١٠ گروه کالای مورد نیاز صنعت نفت، ارزیابی سازندگان را در دستور کار قرار داده است و در فاز بعدی کار، سازندگانی که موفق به اخذ گواهی کیفیت از انجمن نفت شوند، در فهرست سازندگان ممتاز و در اولویت وزارت نفت قرار می‌گیرند.

کد خبر : ۳۵۳۲۵۹