خبرگزاری کار ایران

سفر هیئت اتاق بازرگانی ایران به آلمان

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۹۶۵

هیأت تجاری اتاق بازرگانی ایران عصر روز چهارشنبه ساعت ١٥ به وقت محلی وارد برلین شد کنفرانس های دو روزه با حضور فعالان اقتصادی ایران و آلمان در برلین و فرانکفورت، برای بررسی فرصت های همکاری مشترک و سرمایه گذاری در ایران برگزار خواهد شد

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اتاق ایران، این هیآت که به سرپرستی پدرام سلطانی نایب رییس اتاق ایران و با همکاری اتاق مشترک ایران و آلمان به برلین سفر کرده است، امروز عصر در دوگروه به بازدید از پارک فناوری برلین و یک مرکز مدرن بازیافت زباله رفتند.

در ضیافت شام که به مناسبت حضور هیأت اقتصادی در سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران، علی ماجدی سفیر ایران، حمید چیت چیان، رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان و همچنین مدیران ارشد شرکت زیمنس ومپنا سخنرانی کردند و از همکاری های مشترک بین دو کشور خبر دادند.

علی ماجدی سفیر ایران از قرارداد همکاری مشترک بین شرکت مپنا و زیمنس خبر داد و گفت: پس از سالها عقب نشینی شرکت زیمنس از اقتصاد ایران، این نوع جدیدی از تولید مشترک و سرمایه گذاری است که یکی از نشانه های شروع همکاری های بلند مدت بین صنایع دو کشور به شمار می آید.

ماجدی افزود: با پایان یافتن شرایط تحریم و اجرایی شدن برجام شرایط مساعدی برای رفت و آمد صاحبان صنایع و بخش های خصوصی دو کشور فراهم آمده است. طی دو روز آینده شما به عنوان نمایندگان بخش خصوصی ایران با شرکت های باسابقه وخوش نام آلمانی دیدار و گفت گو خواهید کرد تا در راستای توسعه مناسبات اقتصادی بین دو کشور گام بردارید.

حضور حمید چیت چیان، وزیر نیرو در برلین نیز با سفر هیأت تجاری اتاق ایران به آلمان مصادف شده است. در این ضیافت، وی امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک بین گروه مپنا و شرکت زیمنس را در جهت تولید بخشی از پره های ناحیه داغ توربین های گازی این شرکت را، نقطه عطفی در روابط تجاری و تولید برای دستیابی به بازارهای جهانی عنوان کرد.

در ادامه پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق ایران، حضور اولین گروه اقتصادی ملی از طرف اتاق بازرگانی به آلمان پس از اجرایی شدن برجام را در راستای توسعه مناسبات تجاری بین دو کشور عنوان کرد و گفت: همکاری های مشترک بین دو کشور نشان دهنده شروع یک دوره جدید از کار و سرمایه گذاری در ایران است که توسط صاحبان تکنولوژی و صنایع آلمان به انجام خواهد رسید.

وی گفت: امضاء قرارداد بین مپنا و زیمنس، دلیل محکمی برای دیگر کشورهای دنیاست که پس از اجرایی شدن برجام دست در دست یکدیگر قرار دهیم و برای شروع مجدد همکاری های اقتصادی با ایران تلاش کنیم.

سلطانی حضور گروهی متشکل از 80 شرکت ایرانی فعال در زمینه های مختلف تجاری، بانکی، تولید، انرژی، کشاورزی، پزشکی و خدمات در برلین را مهم ارزیابی کرد و گفت: بر این باورم که یکی از زیرساخت های اساسی برای توسعه مناسبات اقتصادی از سرگیری ارتباط های بین بانکی است و به همین علت همراه ما چند تن از مدیران ارشد بانک های مهم کشور برای مذاکره و عقد قرارداد با بانکهای آلمانی حضور دارند.

کنفرانس شرکت های ایرانی و آلمانی با حضور مقامات سیاسی، اقتصادی، روسای اتاق های بازرگانی و مدیران بانک های دو کشور برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری و کار مشترک با بخش خصوصی ایران طی دو روز پنج شنبه و جمعه در برلین و فرانکفورت برگزار خواهد شد. منتظر خبرهای بعدی از این هیأت و روابط عمومی اتاق ایران باشید

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز