خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت مطرح کرد:

حذف احتمالی چین از بازار خودروی ایران در سال آینده/ مذاکره با دیگر شرکت‌های خودروساز ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۷۲۷

محسن صالحی‌نیا به خودروسازان چینی هشدار داد که ممکن است سال آینده از بازار ایران حذف شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون وزیر صنعت در حاشیه همایش بین‌المللی صنعت‌خودرو با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تعرفه‌های تعیین‌شده درخصوص خودرو گفت: چینی‌ها باید به سرعت در زمینه توسعه داخلی‌سازی محصولات خود در ایران عمل کنند در غیر این صورت سال آینده از بازار خودرو ایران حذف خواهند شد.

محسن صالحی‌نیا با اشاره به مذاکرات شرکت سایپا و رنو فرانسه گفت: بزرگترین قرارداد شبیه قرارداد ایران‌خودرو و پژو نهایی شود به طوری که سایپا و رنو هر کدام سهم 50 درصدی در یک شرکت مشترک داشته باشند.

وی افزود: در این همکاری شرکت‌سایپا یکی از سایت‌های تولیدی خود را با عنوان آورده ارایه خواهد کرد که هنوز مشخص نیست کدام سایت خواهد بود و ممکن است پارس‌خودرو، سایپا کاشان یا شرکت بندرو باشد .

صالحی‌نیا تصریح کرد: مذاکره با دیگر شرکت‌های خودروساز ادامه دارد، به طوری که فلوکس‌واگن و کرمان‌خودرو با برخی شرکت‌ها مذاکره کرده و علاوه بر این شرکت‌های کیا و هیوندا نیز علاقه‌مند به حضور در ایران هستند و مذاکراتی با خودروسازان داخلی داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز