خبرگزاری کار ایران

اخذ استاندارد محصولات سامسونگ

شرکت تکوین الکترونیک تولیدکننده‌ی انواع محصولات لوازم خانگی در ایران است، این شرکت از دو سال گذشته در پی توافقات با شرکت سامسونگ و بومی سازی محصولات سامسونگ در بخش لوازم خانگی آغاز بکار کرد و در فاز اول با تولید جارو برقی در انواع مدل‌ها و در فاز دوم با تولید انواع ماشین لباسشویی و یخچال فریزر به حوزه‌ی تولید ورود کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ شرکت تکوین الکترونیک تولیدکننده‌ی انواع محصولات لوازم خانگی در ایران است، این شرکت از دو سال گذشته در پی توافقات با شرکت سامسونگ و بومی سازی محصولات سامسونگ در بخش لوازم خانگی آغاز بکار کرد و در فاز اول با تولید جارو برقی در انواع مدل‌ها و در فاز دوم با تولید انواع ماشین لباسشویی و یخچال فریزر به حوزه‌ی تولید ورود کرد.

فعالیت های مربوط به این شرکت در ایران دارای سه مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران است که همه آنها در کیلومتر 14جاده مخصوص کرج قرار دارند.

اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این شرکت بیش از 2500 نفر است که با افزایش خط تولید و انتقال تکنولوژی تعداد شاغلین در این شرکت افزایش خواهد یافت.

در مرداد ماه امسال و در ادامه بومی سازی تولیدات ایرانی و انتقال تکنولوژی های روز دنیا به کشور ، شرکت تکوین الکترونیک تولید کننده محصولات خانگی در ایران موفق شد خط دوم تولید لباسشویی سامسونگ را به خطوط تولیدات دیگر اضافه کند.

در این شرکت تنها برخی قطعات حساس مانند پنل تلویزیون، موتور یخچال و از این قبیل از طریق واردات تامین می‌شوند؛ اما تولید ماشین لباسشویی در این شرکت از عمق بالایی برخوردار است.

چندی پیش سازمان استاندارد تهران تعدادی از یخچال فریزرهای تولید شده سامسونگ در ایران را به دلیل نداشتن مجوز استاندارد توقیف کرد.

 در نهایت با بررسی‌های انجام شده و اصلاحات صورت گرفته، نماینده این شرکت در ایران موفق شد برای 10 مدل از محصولات خود پروانه و مجوز استاندارد دریافت کند.

اصولاً در دنیا استانداردها توسط شرکت‌های مادر تعیین می شود و این موضوع همیشه در حال به روز رسانی است حتی کشورها در حال رقابت برای استانداردسازی هم هستند.

به این ترتیب سازمان استاندارد با صدور پروانه برای این 10 محصول به شرکت تولیدکننده محصولات سامسونگ در ایران مجوز داده است که برای دو مدل یخچال فریزر بدون برفک با گرید انرژی A+ و احجام 590 و 365 لیتر در کلاس آب و هوایی گرمسیری با نام تجارتی سامسونگ از علامت استاندارد استفاده کند.

همچنین مجوز سازمان استاندارد به این شرکت اجازه داده است که برای چهار مدل یخچال فریزر بدون برفک با احجام 850 و 480 لیتر با گرید انرژی A+، دو مدل فریزر بدون برفک خانگی با گرید انرژی A+ و حجم 310 لیتر و دو مدل یخچال فریزر بدون برفک با حجم 530 لیتر و گرید انرژی  Aاز علامت استاندارد و برچسب مصرف انرژی مطابق با مجوز مذکور استفاده کند  Aاز علامت استاندارد و برچسب مصرف انرژی مطابق با مجوز مذکور استفاده کند.

شرکت تکوین الکترونیک در همکاری خود با شرکت سامسونگ به دنبال داخلی سازی محصولات لوزام خانگی است تا در آینده حجم واردات را کاهش دهد .

این شرکت هم اکنون در حال برنامه ریزی برای عمق بخشیدن بیشتر به تولیدات داخل است .

ضمنا با توجه به وعده‌ این شرکت به وزیر صنعت، معدن و تجارت، ماشین آلات تولید یخچال ( درب و بدنه ) خریداری شده که در ماه‌های آینده خط تولید نصب خواهد شد که این مهم می تواند برای کشور دستاوردهای خوبی به دنبال داشته باشد.

سام

سامسونگ

 

کد خبر : ۳۴۴۰۴۱