خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

بهره‌برداری از 38 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی/ نیازی به واردات کامیون از خارج کشور نداریم

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکرات وزیر راه و شهرسازی در فرانسه با سیتروئن برای نوسازی ناوگان کامیونی گفت: نیازی به ورود ناوگان باری و اتوبوسی از خارج از کشور نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داوود کشاورزیان در مراسم افتتاح بر خط 38مجتمع تجاری بین راهی در 13 استان با بیان اینکه تعداد مجتمع‌های سراسر کشور به 600 می‌رسد  گفت: 348 مجتمع در حال ساخت و 525 مجتمع هم در حال اخذ موافقت اصولی و مجوزها هستند.

وی با بیان اینکه 232 مجتمع در بزرگراه‌های کشورمان در حال بهره‌برداری است ادامه داد: مشکل اصلی در حال حاضر ساخت مجتمع‌های خدمات‌رسانی بین راهی در راه‌های اصلی و فرعی کم تردد است.

وی با بیان اینکه مجتمع خدمات بین شهری عمدتا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اعتبار 130 میلیارد تومان ساخته شده است گفت: 9 میلیارد تومان سهم اعتبارات دولتی و 1.2 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در این پروژه ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ساخت مجتمع‌های بین‌راهی در مسیرهای کم‌تردد باید در سرمایه‌گذاران انگیزه ایجاد کرد گفت: باید کمبود مجتمع های بین‌راهی در مسیرهای مختلف شناسایی شود و برای مسیرهای کم‌تردد تسهیلات خاصی برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه تمام خدمات رفاهی باید در یک مجتمع مشخص به مسافران ارائه شود گفت: سیاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارائه اولویت به ساخت مجتمع‌های رفاهی در مسیرهای کم‌تردد است چرا که باعث ارتقا ایمنی می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه به استانداری‌ها اعلام کرده‌ایم که تنها یک استعلام مبنای کار قرار داده و در دستور کار کمیسیون‌های مختلف قرار دهند گفت: از دیگر تسهیلات این است که در مسیرهایی که با کمبود آب مواجه هستیم اصراری برای لوله‌کشی و ایجاد چاه مستقل نداشته باشیم.

وی همچین با اشاره به ضرورت ساماندهی سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی گفت: یکی از نیازهایی که کاربران در طول مسیر دارند استفاده از سرویس بهداشتی است که باید وضعیت سرویس‌های بهداشتی هر چه زودتر مطلوب شود.

وی از ایجاد مجتمع‌های بین‌راهی زنجیره‌ای خبر داد و گفت: باید مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی زنجیره‌ای با ارائه خدمات یکسان و مشابه در کشور ایجاد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره مذاکرات با سیتروئن فرانسه برای نوسازی ناوگان اتوبوسی و کامیونی گفت: در حال حاضر شرکت‌های زیادی در داخل کشور در حوزه ساخت کامیون و اتوبوس فعال هستند قطعا فرصتی برای ورود برندهای اروپایی به بازار ایران هم فراهم شده اما معتقدیم ظرفیت سازی در داخل کشور برای تامین ناوگان اتوبوسی و کامیونی وجود دارد بطوری که ظرفیت ساخت سالانه 40 هزار دستگاه ناوگان باری و بیش از 2 هزار دستگاه اتوبوس در شرکت‌های داخلی وجود دارد.

وی ادامه داد: بنابراین نیازی نیست ناوگان به صورت ساخته شده وارد کشور شود البته منعی هم برای ورود برندهای اروپایی به بازارهای ایران وجود ندارد اما ترجیح می‌دهیم با تامین قطعات این ناوگان در داخل کشور ساخته شود.

کد خبر : ۳۴۳۷۲۱