خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور عشایر مطرح کرد:

تامین 20 درصد گوشت کشور توسط عشایر

رئیس سازمان امور عشایر گفت: عشایر در اقتصاد کشور نقش اساسی و مهمی ایفا می کنند بطوری که 20 درصد گوشت کشور توسط این افراد تولید می شود.

کرمعلی قندالی-رئیس سازمان امور عشایر-در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت عشایر بخصوص بیمه بیان داشت: قرار بر این است که دام‌های عشایر در برابر بروز ۲۴ خطر تحت پوشش قرار گیرند تا در صورت وقوع حادثه خسارت دریافت کنند.

وی افزود: بیمه دام جزو خدماتی است که به موجب آن به ازای تلف شدن هر راس گوسفند مبلغی بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال تا 4.5میلیون غرامت به عشایر پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از گوشت مورد نیاز کشور توسط عشایر تامین می‌شود تاکید کرد: ۸۵۰۰ نقطه در کشور برای استقرار عشایر وجود دارد که عشایر با استقرار در این نقاط به تولید ملی کمک شایانی کرده‌اند؛ بطوری که ۲۰ درصد از گوشت مورد نیاز کشور و ۳۵ درصد از صنایع دستی کشور توسط این افراد تولید می‌شود.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی و تاثیر آن بر زندگی عشایر افزود: بحران خشکسالی، سرما و گرما زندگی عشایر را تحت تاثیر قرار داده است و در برخی مواقع به تولیدات آسیب رسانده است؛ بنابراین بیمه عشایر بخصوص بیمه دام حائز اهمیت است و اگر عشایر در زمان مناسب دام خود را بیمه کنند از میزان خسارت دیدگی و ضرر کاسته خواهد شد.

قندالی در خصوص نرخ بیکاری جامعه عشایری گفت: بر اسسا آمار ارائه شده نرخ بیکار عشایر ۴ درصد است که مناسب است.

رئیس سازمان امور عشایر در رابطه با وضعیت آبرسانی به عشایر بیان داشت: با توجه به اینکه عشایر در نقاطی سکونت دارند که دارای بارش‌های خوب باران است؛ بنابراین مشکل چندانی در تامین آب ندارند؛ اما در نقاطی هم که تامین آب مشکل است نیز با تانکر آبرسانی می‌شود.

کد خبر : ۳۳۹۱۷۳