خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی جمهوری چک و ایران خبر داد:

از واردات محصولات کشاورزی ایران استقبال می‌کنیم

رئیس اتاق بازرگانی چک اسلواکی و ایران گفت: ارزش مبادلات تجاری دو کشور در مقطعی به 500 میلیون دلار رسید؛ اما به دلیل تحریم‌ها اکنون این رقم تا 20 میلیون دلار کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی چک و ایران با اشاره به تازه تاسیس بودن این اتاق مشترک گفت: در این اتاق شرکت‌هایی در حوزه محیط زیست، انرژی‌های نو، آب و فاضلاب فعال هستند و اکنون از حوزه محیط زیست دو نماینده در این هیات حضور دارند.

یان کاوان افزود: حمل و نقل، معدن، داروسازی، صنایع معطوف به ساخت و ساز و تولید توربین‌های آبی نیز از جمله حوزه‌هایی است که شرکت‌های چک در آن تخصص دارند. همکاران ما در اسلواکی نیز دارای همین تخصص‌ها به ویژه در صنعت نفت و گاز هستند. اتاق بازرگانی این آمادگی را دارد که میان شرکت‌های دولتی نیز روابط تجاری برقرار کند. ضمن آنکه می‌تواند آمار و تحقیقات مورد نیاز را به صورت جزوه به همراه قوانین تجارت با چک و اسلواکی را به علاقه‌مند ارائه دهد.

وی با اشاره به حجم روابط تجاری ایران و چک گفت: ارزش مبادلات تجاری دو کشور در مقاطعی به 500 میلیون دلار نیز رسید اما به دلیل تحریم‌ها اکنون این رقم تا 20 میلیون دلار کاهش یافته است؛ اما امیدواریم که با شروع لغو تحریم ها این مساله جبران شود.

رئیس اتاق بازرگانی چک اسلواکی و ایران ادامه داد: لغو تحریم‌ها به تامین قطعات کشتی‌رانی و هواپیمایی مورد نیاز ایران کمک می‌کند و شرکت‌های فعال در اتاق بازرگانی می‌توانند این نیازها را تامین کنند.

کاوان افزود: ما صرفاً به صادرات  نمی‌اندیشیم و از واردات خشکبار، چای و برخی دیگر از محصولات کشاورزی از ایران استقبال می‌کنیم.

وی افزود:  به دنبال این هستیم که روابط سیاسی و دیپلماتیک دو کشور ارتقا پیدا کند ضمن آنکه ما از اقدامات ایران در مبارزه با داعش استقبال می‌کنیم.

کد خبر : ۳۳۸۹۰۶