خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

فاینانس‌های خارجی دو هفته دیگر نهایی می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن فاینانس‌های پروژه‌های ریلی و آزادراهی تا دو هفته دیگر خبر داد و گفت: تاکنون فاینانسرهای چینی، ایتالیایی، اسپانیایی، آلمانی، سوییسی و حتی مالزی و کره جنوبی آمادگی خود را برای تامین مالی پروژه‌های آزادراهی و ریلی اعلام کرده‌اند.

علی نورزاد، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه ال سی پروژه راه آهن تهران – قم- اصفهان به طور کامل گشایش یافت و عملیاتی شد، اظهار کرد: تا کنون با چندین فاینانسر بزرگ و قدرتمند اروپایی و آسیایی مذاکره کردیم که با لغو تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام این مذاکرات نهایی خواهد شد.

وی تا کید کرد: تقریبا هر هفته با یک کمپانی و فاینانسر برای تامین خط اعتباری پروژه‌های زیربنایی وارد مذاکره می‌شود و مهم‌ترین این فاینانسر‌ها از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آلمان، سوییس، کره جنوبی، چین و حتی مالزی بوده‌اند و نهایتا تا دو هفته دیگر مذاکرات نهایی و به مرحله عقد قرارداد‌ها می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گشایش ال سی پروژه راه آهن تهران- قم- اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه توانستیم از خط اعتباری فاینانس چین فاینانس پروژه تهران- قم – اصفهان را به نتیجه برسانیم و فضای برای ادامه پروژه آماده است و طبق برنامه پیش می‌رویم.

نورزاد ادامه داد: فاینانس ۱۰ میلیارد یورویی را برای ۱۱ پروژه ریلی و آزادراهی به سرمایه گذاران خارجی پیشنهاد کردیم و با وجود لغو تحریم‌ها روند مذاکرات جدی‌تر و سریع‌تر انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به آزادسازی نرخ عوارض آزادراهی، گفت: پیش از این نرخ عوارض را دولت تعیین می‌کرد اما از این پس نرخ گذار بخش خصوصی خواهد بود و بخش خصوصی می‌تواند از طریق BOTدر پروژه‌های زیربنایی سرمایه گذاری کند و این فرصتی است که دولت به بخش خصوصی داده است.

کد خبر : ۳۳۸۶۸۰