خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت وگو با یلنا:

سازمان هواپیمایی در نرخ گذاری بلیت های نوروزی دخالت نکند/ سقف قیمت بلیت های نوروزی همان نرخ مصوب است

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۲۱۰

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با تاکید بر اینکه سازمان هواپیمایی نباید در نرخ گذاری بلیت های نوروزی دخالت کند، گفت: قیمت بلیت هواپیما برای ایام نوروز بالاتر از نرخ های مصوب نخواهد بود.

مقصود اسعدی سامانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه انجمن شرکت های هواپیمایی هنوز تصمیمی برای نرخ گذاری بلیت های نوروزی تصمیمی نگرفته است، اظهار کرد: با توجه به ازادسازی نرخ بلیت هواپیما شرکت ها قیمت ها شناور خواهد شد اما سقف قیمت ها هنوز نرخ های مصوب بلیت هواپیما است.

وی با بیان اینکه آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی هم باید بلیت را با نرخی بفروشند که ایرلاین ها اعلام کرده اند، گفت: ممکن است هر ایرلاینی نرخی متفاوت برای یک مسیر مشابه تعیین کند اما سقف این قیمت ها همچنان همان نرخ مصوب خواهد بود.

سامانی گفت: هر شرکت هواپیمایی با توجه به قیمت تمام شده و هزینه خدماتی که ارائه می دهد یک نرخ مشخصی را برای مسیرها اعلام می کند و در این بین نمی توان برای شرکت ها سقف و کفی را در نظر گرفت اما مهم این است که بلیت با همان قمتی که ایرلاین ها اعلام می کنند به دست مصرف کننده برسد.  

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: اگر خارج از این قیمت ها و پروسه ، بلیت فروشی شود مورد تایید ایرلاین ها نیست و مسافران باید از سایت های فروش ایرلاین ها و یا نمایندگی های شرکت های هواپیمایی و یا آژانس های دارای بند الف نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان هواپیمایی پس از این نباید در نرخ گذاری ها برای ایام مختلف از جمله فرش بلیت در ایام نوروز دخالت کند، ادامه داد: از این پس تنها نظارت بر ایرلاین ها و هدایت و حمایت ایرلاین ها بر عهده سازمان هواپیمایی است.

اسعدی سامانی گفت: نرخ های مسیرهای که آزاد شده است دیگر نباید توسط سازمان هواپیمایی تعیین شود و ایرلاین ها درباره آن تصمیم خواهند گرفت و شرکت های هواپیمایی هم به طور قطع با توجه به کشش بازار و محیط رقابتی نرخ گذاری خواهند کرد.   

وی تاکید کرد: مردم نگران قمیت های بلیت های نوروزی نداشته باشند و این اطمینان را می دهیم که قیمت بلیت های نوروزی جهشی نخواهد بود.     

  

 

     

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز