خبرگزاری کار ایران

دال‌وندی:

اولین کلنگ احداث سد در دولت یازدهم زمین زده‌ شد

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۳۲۴

معاون عمرانی استاندار هرمزگان کلنگ زدن نخستین سد در دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود دالمن در مراسم شروع عملیات اجرایی سد سرنی،‌ سامانه انتقال و تصفیه‌خانه در شهرستان میناب استان هرمزگان با بیان اینکه یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان رودخانه‌های آن است که می‌تواند در زمان خشکسالی مشکلات آب شرب و کشاورزی را مرتفع کنند، گفت: استان هرمزگان 2.3 میلیارد مترمکعب آب سطحی دارد که 1.3 میلیارد مترمکعب از آن آب شیرین است که 800 میلیارد مترمکعب آن به وسیله سدها مهار می‌شود لذا هنوز میزان قابل توجهی از آب رودخانه‌ها را می‌توان مهار کرد تا مشکل آب‌شرب و کشاورزی استان رفع شود.

معاون عمرانی استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه تامین آب شهرستان میناب با توجه به اینکه قطب کشاورزی استان است می‌تواند به توسعه استان کمک کند، اظهار داشت: استان هرمزگان یک دوره 18 ساله خشکسالی را طی کرده هر چند خشکسالی در این منطقه بلای طبیعی نیست و نهادینه شده‌ اما یکی از راهکارهای مقابله با آن این است که از ظرفیت مهار آب‌ها استفاده شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر دولت یازدهم علیرغم اینکه خشکسالی‌ها شدت یافته با تامین اعتبارات استانی توانسته‌ایم بخش عظیمی از مشکلات را حل کنیم به طوری که 14 میلیارد تومان اعتبار صرف شده تا توانسته‌ایم ظرفیت بهره‌برداری از آب‌های سطحی را بالا برده و حتی از حجم مرده سد میناب نیز استفاده کنیم.

معاون عمرانی استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه ما باید دنبال ظرفیت‌های جدید برای تامین آب استان باشیم، تصریح کرد: برای استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ها نیز باید برنامه مدونی داشته باشیم تا بتوانیم پروژه‌های مربوط به آن را اجرایی کنیم.

دال‌وندی با اشاره به اینکه باید از رودخانه‌هایی که به دریا می‌ریزد برای توسعه استان بهره‌برداری کنیم، گفت: شهرستان جاسک و بشاگرد از جمله مناطق ویژه‌ کشور هستند که باید برای توسعه ‌آنها برنامه‌های مدونی داشته باشیم و لازمه توسعه آن‌ها نیز تامین آب مناسب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز