خبرگزاری کار ایران

براساس مصوبه جدید شورای امنیت سازمان ملل؛

درآمدهای داعش از فروش نفت مسدود می‌شود

براساس مصوبه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد، درآمد خارجی گروه موسوم به دولت اسلامی، داعش، از محل فروش نفت و اشیای عتیقه مسدود می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه خبری یورونیوز، وزیران دارایی ١٥ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطعنامه‌ای را تصویب کردند که براساس آن درآمد خارجی گروه تروریستی داعش، که اغلب از محل فروش نفت و اشیای عتیقه است، مسدود میشود.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان این که گروههای تروریستی از جلمه داعش با چالاکی و نوآوری و تنوع در بدست آوردن منابع مالی برای اعمال شنیع خود موفق بوده‌اند از جامعه بین‌الملل خواست تا با تمهیدات پیشگیرانه از گردش پول و منابع مالی آنها جلوگیری کند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین از کشورها می‌خواهد تا با جدیت و قاطعیت اطلاعات مربوط به تامین مالی این گروه را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

براساس گزارشهای منتشر شده داعش با ٨٩ میلیون دلار درآمد ماهیانه، پردرآمدترین گروه شبه نظامی افراطی است و حدود ٥٠ درصد از درآمد آن از محل دریافت مالیات در اراضی و شهرهای تحت کنترل است و حدود ٤٣ درصد نیز از قاچاق نفت و گاز تامین می‌شود.

باوجود حملات برخی کشورهای جهان از جمله آمریکا و روسیه علیه مواضع داعش، این گروه افراطی مناطق وسیعی از جمله میدانهای نفت و گاز در عراق و سوریه را در کنترل خود دارد.

کد خبر : ۳۳۱۰۶۵