خبرگزاری کار ایران

صدای یکطرفه دولت؛

انبار خودرو خالی شد

سیاست های دولت باید در راستای حمایت از 85 میلیون ایرانی باشد و نه اینکه تنها به فکر خالی کردن انبار خودروسازان داخلی، امروز باید خطاب به مسئولان این طرح گفت که مردم را نباید به بازی گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دولت یازدهم که به دولت اعتدال معروف است و از همه جناح ها مسئول در دل خود جای داده است در زمینه اقتصاد آنگونه که باید شاید قابل قبول حرکت نکرده است. امروز پس از گذشت دو سال از عمر این دولت، نیاوانی ها، توپ خانه ای‌ها و بهارستانی ها هر یک تنها به برنامه های خود تاکید دارند و از آن طرف نیز افراد خیابان سمیه، تنها به فکر کیلومتر جاده مخصوصی های کرج هستند.

شاید همه این ها فراموش کرده اند که منطقه ای در خاورمیانه دارای 85 میلیون جمعیت است و باید در راستای منافع 85 میلیون نفری آنان تلاش شود و نه اینکه هر گروهی ساز خودش را کوک کند و به صدای واحد در راستای منافع کوتاه مدتش فکر کند. این دولت همچنین در بخش بالا دستی نیز دچار دسته بندی شده است به طوری که نزدیکان روحانی و معاونانش نیز هر یک تلاش دارند تا سیاست های خود را در اقتصاد اجرایی کنند.

متاسفانه در تازه ترین اقدام نیز نعمت زاده و یارانش منافع 85 میلیون ایرانی را نادیده گرفتند و با اجرای وام 25 میلیونی تلاش کردند تا انبار های خودروساز های جاده مخصوص کرج را خالی کنند. طرحی که ابتدا بیان می کردند در راستای تحرک به اقتصاد ایران است و پس از فروش چند صد هزار دستگاه خودرو متوقف نخواهد شد.

حال این سئوال مطرح است که اگر در دولت گذشته این اقدام در دستور کار قرار می گرفت چه واکنش هایی را امروز از سوی مسئولان امر شاهد بودیم. بیشترین نقد رسانه ها به عملکرد دولت قبل همین سیاست های بدون پایه و اساس و دورغ های آنان بود. دورغ هایی که مردم را به بازی گرفت و هر بار با استفاده از یک روش تلاش می کردند تا در کوتاه مدت رضایت آنان را جلب کنند.

دولت روحانی که عهده‌دار کشوری با هزار مشکل اقتصادی است و تمامی این مشکلات به دلیل سومدیریت ها و عدم برنامه ریزی ها بوده است باید بداند که پس از اتمام دولتش اگر وی و همکارانش نیز چنین عملکردی داشته باشند رسانه ها و مردم درباره خروجی آنان چه خواهند گفت.

روحانی بهتر است در بخش اقتصاد چند صدایی ها را از بین ببرد. صدای حمایت یکطرفه خیابان سمیه را قطع کند تا آنان بدانند که ملت ایران تنها به کیلومتر جاده مخصوص کرج ختم نمی شود. نیاوران نیز بداند که صدای توپخانه را باید بشنود و مطیع آن باشد و اگر حرفی دارد با توجه به منافع ملت به گوش همه رسانده شود و نه اینکه یکطرفه به سمت بالا حرکت کند و مسافران و مخاطبانش تنها عده ای خاص باشند.

بهارستانی ها که سالها در دولت احمدی نژاد پلمپ شده بودند نیز بدانند که آنان قرار است راهکار درست ارائه دهند و اگر به نتیجه نهایی رسیدند نتیجه را به توپخانه‌ای ها اعلام کنند. درست است که رییس آنان معاون و سخنگو دولت است اما این توپخانه‌ای‌ها هستند که باید حرف نهایی را به ملت بگویند تا 85 میلیون نفر با صدای یک نهاد آشنا شوند و بدانند که چه قرار است در کشور به اجرا در آید.

کد خبر : ۳۲۲۰۱۳