خبرگزاری کار ایران

عباس آخوندی:

ترانزیت هوایی10 برابر می شود/ مذاکرات را بدون ورود واسطه گران ادامه می دهد

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۹۳۲

وزیر راه و شهر سازی گفت: ظرفیت فرودگاه حضرت امام باید به بیش از 50 میلیون نفر می‌رسید اما در حال حاضر ظرفیت این فرودگاه جابجایی 6 میلیون مسافر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در اولین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بخش حمل و نقل و مسکن به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اظهار کرد: نسل جدیدی از روابط در منطقه آغاز شده و نظم نوینی ایجاد شده است که در توسعه عمران و امنیت نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از سفر رئیس جمهور به اجلاس مهم عمومی سازمان ملل این همایش را با حضور شرکت‌های خارجی و داخلی برگزار کردیم، گفت: در شرایط جدید اقتصادی فصل جدیدی از نوسازی و عمران را آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به شاخصه‌های اقتصادی کشورمان گفت: ایران از حیث تراکم جمعیت با 77 میلیون نفر جزو 18 کشور بزرگ است. همچنین رتبه بیست و نهم را در اقتصاد دارد و باید جزو 11 کشوری باشد که اقتصاد نزولی دارند.

آخوندی ادامه داد: سرانه درآمد خانواده های ایرانی با شاخص قدرت خرید 15 دلار است.  همچنین ایران بیست و چهارمین کشور در تولید برق و پنجاه و سومین کشور در نفوذ به اینترنت قرار دارد.

آخوندی با بیان اینکه از لحاظ سواد ایران شانزدهمین کشور در دنیاست گفت: 88 درصد مردم ایران باسواد هستند و نرخ شهرنشینی 74 درصد است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر درصد GDP 1.1 است.

آخوندی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگی در حوزه مسکن داریم ادامه داد: 21 میلیون و 800 هزار خانواده در شهرها و همچنین 6 میلیون و 200 هزار خانواده در روستا زندگی می‌کنند.

آخوندی ادامه داد: تا 10 سال آینده باید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود. مهم‌ترین پروژه‌های قابل واگذاری به سرمایه‌گذاران در حوزه شهرهای جدید، نوسازی و بازآفرینی شهرها، خانه‌سازی‌های گسترده و توسعه زیرساخت‌ها است.

این عضو کابینه دولت با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران در جهان ادامه داد: ایران در نقطه تمرکز کریدورهای شرق به غرب و شمال به جنوب است و این موقعیت استراتژیک ایران نشان می‌دهد هم ایران به جهان و هم جهان به ایران وابسته است.

وی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کریدورهای ریلی و جاده‌ای گفت: در کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب چه در حوزه ریل و چه در حوزه جاده فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعددی وجود دارد.

آخوندی ادامه داد: در حال حاضر از طریق هوا یک‌دهم درصد جابجایی‌ها انجام می‌شود که این عدد باید به یک درصد برسد و افزایش 10 برابری داشته باشد.

آخوندی با بیان اینکه دولت اجازه می دهد کشورها پنجره‌ای به دریای ایران داشته باشند، گفت: اکثر کشورهای آسیای میانه راهی به دریا برای داد و ستد ندارند که بنابراین نیاز به یک بارانداز در ایران دارند و ما این اجازه را در شرایط برد-برد به کشورها برای استفاده از دریای ایران چه در آب‌های جنوب و چه در آب‌های شمال می‌دهیم.

وی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشورمان، گفت: ظرفیت فرودگاه حضرت امام باید به بیش از 50 میلیون نفر می‌رسید اما در حال حاضر ظرفیت این فرودگاه جابجایی 6 میلیون مسافر است. تابستان سال آینده ترمینال 2 با ظرفیت 5 میلیون مسافر به افتتاح می‌رسد. همچنین ترمینال ایرانشهر در فرودگاه حضرت امام با ظرفیت 22 میلیون نفری در پاییز امسال آغاز به کار می‌شود و ظرف 30 ماه این پروژه را به اتمام خواهیم رساند.

آخوندی ادامه داد: احداث 7 فرودگاه بین المللی در کشور هم در دستور کار خود قرار داده ایم. 

آخوندی با اشاره به نوسازی ناوگان هوایی ایران گفت: تا سال 1404 ایران 100 هواپیمای کوتاه برد و 400 هواپیمای میان برد و دور برد خریداری خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به قوانین موجود برای تسهیل ورود سرمایه‌گذاران به پروژه‌های عمرانی ادامه داد: در قوانین کشورمان مزیت‌ها و معافیت‌هایی برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی وجود دارد.

آخوندی  با تاکید  بر اینکه تمام مذاکرات با سرمایه گذاران بدون واسطه انجام خواهد شد، گفت:ایران به هیچ وجه نمایندگی برای واگذاری پروژه‌ها ندارد و تمام مذاکرات به صورت مستقیم و در شرایط رقابتی و با آگهی عمومی انجام می‌شود. 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز