خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد جایگاه‌داران برای حذف کارت‌های سوخت / طی 4 دهه گذشته هیچ انفجاری در جایگاه‌ها رخ نداده است

موضوع کارمزدها در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مطرح شده و ما منتظر تصمیم آنها هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن حاج‌محمدرضا رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور در همایش سراسری جایگاه‌داران سوخت و فرآورده‌های نفتی  با اشاره به اینکه طی هفت ماهه سال جاری جایگاه‌داران هنوز کارمزدی دریافت نکرده‌اند گفت:اگر بخواهیم جایگاه‌داران خدمات در سطح عالی ارائه دهند باید مشکلات آنان را حل کرده و موضوع کارمزدها را جدی بگیریم.

حاج‌محمدرضا افزود: ما موضوع مربوط به کارمزد جایگاه‌ها را از طریق مراجع مربوطه پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جایگاه‌داران با وجود عدم دریافت کارمزد نسبت به عرضه سوخت و تعهدات خود پایبندند تصریح کرد: موضوع کارمزدها در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مطرح شده و ما منتظر تصمیم آنها هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه طی 38 سال گذشته با وجود جنگ و تحریم هیچ گونه انفجاری در جایگاه‌های عرضه سوخت رخ نداده اظهار داشت: چنانچه انفجار و یا آتش‌سوزی نیز باشد مربوط به آتش‌گرفتن خودروها و سهل‌انگاری رانندگان بوده است.

وی با اشاره به اینکه برندسازی جایگاه‌ها جزو برنامه‌های جایگاه‌داران قرار گرفته اظهار داشت: ما درصددیم در جهت برند سازی همسو با کشورهای خارجی حرکت کرده اما این امر بدون مساعدت مسئولان امکان‌پذیر نیست.

حاج‌محمدرضا افزود: البته برخی مسئولین توقع دارند که از جایگاه‌هایی که به مرز ورشکستگی رسیده‌اند شل و BP بسازیم در صورتی که این امر بدون همکاری مسئولین امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و 500جایگاه سوخت در کشور فعالیت می‌کنند اظهار داشت: ما تلاش خود را برای برند شدن جایگاه‌ها خواهیم داشت اما انتظار داریم که مسئولین همکاری‌های لازم را به عمل آورند.

وی در خصوص از رده خارج کردن کارت‌های هوشمند سوخت گفت: با توجه به اینکه قیمت بنزین در کشور تک نرخی شده وهمچنین عرضه سوخت به وسیله کارت زمان‌بر و هزینه‌بر است نیازی به استفاده از کارت سوخت نیست بنابراین پیشنهاد کردیم که کارت‌ها از رده خارج شوند.

 

کد خبر : ۳۰۹۲۳۵