خبرگزاری کار ایران

کارشناس اقتصاد مسکن در گفت وگو با ایلنا:

مالکان قانون مالیات بر خانه های خالی را دور می زنند

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۱۳۲

کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه هنوز ابزاری برای شناسایی خانه های خالی از سکنه وجود ندارد،‌ گفت: این روش که از طریق قبوض آب و برق خانه های خالی شناسایی شود،‌ منسوخ شده و این روش شناسایی هزینه های دولت را افزایش می دهد.

محمد مهدی مافی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه یکی از راه‌های شناسایی خانه‌های خالی بررسی هزینه‌های آب و برق و گاز خانه‌ها است، اظهار کرد: مالکان خانه‌های خالی برای شناسایی نشدن خانه‌ها و عدم پرداخت مالیات آب و برق خانه را اسراف می‌کنند.

وی افزود: هنوز ابزار درستی برای شناسایی خانه‌های خالی وجود ندارد و مالکان با دور زدن مقررات شناسایی خانه‌های خالی هزینه‌های دولت را افزایش می‌دهند چراکه با اسراف آب، گاز و برق دولت باید یارانهٔ بیشتری برای این بخش بپردازد.

این کار‌شناس اقتصاد مسکن افزود: با توجه به سیستم بیماری که در بافت بدنه دولت وجود دارد، در نظر گرفتن چنین قوانین سختگیرانه‌ای راه را برای سودجویی افراد فاسد در بدنه دولت باز می‌کند و معمولا هم این قوانین و مقررات دور زده می‌شود.

مافی با بیان اینکه وضع مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه راهکار درستی نیست، ‌ گفت: ‌ معتقدم سیاست‌های کلی باید طوری باشد که خالی ماندن خانه‌ای به نفع مالک نباشد و از لحاظ اقتصادی به زیانش باشد.

وی تاکید کرد: ‌خانه باید به کالای مصرفی تبدیل شود و ارزش افزوده‌ای نداشته باشد و مشکل «عرضه ذخیره» با اعمال مالیات بر خانه‌های خالی حل نمی‌شود چراکه بازار همواره این مقررات را دور می‌زند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز