خبرگزاری کار ایران

قمی در دیدار با شورای مرکزی دبیرخانه توسعه علوم و فن آوری کشورهای اسلامی:

بخش خصوصی در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی راهگشای نظام جمهوری اسلامی ایران باشد

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت:بخش خصوصی باید در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، دینی، علم و فناوری حضور داشته و راهگشای نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا « آیت الله محسن قمی» معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضاء و شورای مرکزی دبیرخانه توسعه علوم و فن آوری کشورهای اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از اعضاء دبیرخانه و کلیه فعالان اقتصادی حاضر در این بخش اظهار داشت: درکی که این شورا داشته درست است و مسئله علم و کارآفرینی که از طریق اتحاد بین شما و همچنین کشورهای اسلامی دنبال می‌شود در واقع به همان اندازه اهمیت دارد که نخبگان هر جامعه اهمیت دارند  چراکه در هر جامعه‌ای نخبگان جامعه را می‌سازند و دانشمندان هر کشور تصویری را از جهان ارائه می‌دهند و آینده را می‌سازند.

وی افزود: هدف دیگر در حوزه علم و فناوری این است که از رشد فناوری و تکنولوژی برای کمک کردن به نیروها و دولتی‌هایی که با ما همسو هستند استفاده کرده و از این طریق افراد را به سمت خود جذب کنیم. حتی ما می‌توانیم از این طریق بخشی از مدیران سایر کشورها را آموزش دهیم تا آنها نیز به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آفریقایی و سایر کشورهای اسلامی اقدام به عرضه کردن آموزش‌های فنی و حرفه ای کنند.

دستاوردهایی که در جمهوری اسلامی ایران قرار دارد می‌تواند در اختیار کشورهایی که علاقه‌مند به ایران هستند قرار گیرد و حتی می‌توانیم در این زمینه صدور تکنولوژی داشته باشیم به گونه‌ای که در کشور ما مقام معظم رهبری بر اهمیت بخش خصوصی و فعالیت آنها در بخش علم و فناوری تاکید دارند و ایشان خود در این زمینه وقوف کامل دارند و مرتباً فعالان اقتصادی این بخش را تشویق می‌کنند. 

این عضو مجلس خبرگان با تاکید بر لزوم تاسیس و گسترش دانشگاه‌های ایرانی – اسلامی در سایر کشورها بیان داشت: با وجود اینکه در کشورهای دیگر ازجمله آمریکای لاتین و کشورهای عربی سایر دانشگاه‌ها نیز وجود دارد اما ما با تاسیس دانشگاه‌های خود توانسته‌ایم خانواده‌هایی که که قصد دارند بچه‌های خود را در محیط‌های مذهبی آموزش دهند جذب کنیم که یکی از نمونه‌های آن در کشور امارات بوده است.

وی با اشاره به تازه تاسیس بودن دبیرخانه توسعه علوم و فن آوری کشورهای اسلامی عنوان کرد: اگر در سازمان یا نهادی که در گذشته تاسیس شده است و سابقه طولانی دارد مشکلی در سطوح مدیریتی آن رخ دهد نهایتاً با تعویض مدیر یا مدیران او اوضاع بهبود پیدا می‌کند اما در نهادهای تازه تاسیس به دلیل عمر کم آنها اگر مشکلی پیش بیاید همگان در وهله اول به این فکر می‌کنند که ساختار و فلسفه تاسیس آن مشکل داشته است لذا نهادهای تازه تاسیسی نیز مانند این دبیرخانه باید بر فعالیت‌های خود ممارست داشته باشند و با دقت کافی به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: مذاکره هسته‌ای بخشی از پازلی است که آنها دنبال می‌کنند و ما باید این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم که در واقع کار شما در این راستا همین خواهد بود و رشد علم و فناوری و تغییر رویه از جزوه‌نویسی به تولید و صنعت همین هوشیاری مورد نظر است.

قمی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: ایشان از تفکرات شخصی که به دنبال کارهای بزرگ هستند حمایت می‌کنند بنابراین باید بگویم که بخش خصوصی باید در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، دینی، علم و فناوری حضور داشته و راهگشای نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

کد خبر : ۳۰۴۰۲۷