خبرگزاری کار ایران

دیدار معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد ایالت ورتمبرگ آلمان با رییس سازمان سرمایه‌گذاری

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۸۱۹

 نیلز اشمیت، معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد ایالت بادن ورتمبرگ آلمان در راس یک هیات بلند پایه اقتصادی با خزاعی رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی وفنی ایران دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از  شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا)، خزاعی اظهار داشت: رویکرد دولت تدبیر و امید، افزایش سطح مناسبات و همکاری های اقتصادی و سرمایه‌گذاری با کشورهای خارجی است.

وی در ادامه افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران از گسترش مناسبات با کشور آلمان استقبال می کند.

 معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: ایران به عنوان یک کشور با ثبات در منطقه با دسترسی آسان به بسیاری از کشورهای منطقه‌ می‌تواند به عنوان یک بازار بزرگ برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران آلمانی محسوب شود.  

خزاعی در ادامه تصریح کرد: سازمان سرمایه‌گذاری به عنوان متولی اصلی حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، در این خصوص آمادگی کافی برای پاسخگویی به نیازهای سرمایه‌گذاران آلمانی را دارد.

وی افزود: با توجه به توافق انجام شده بین ایران و گروه 1+5، ایران آمادگی دارد با شرکت‌های بیمه‌ای آلمان از جمله بیمه هرمس یادداشت تفاهم همکاری منعقد کند.

در ادامه وزیر اقتصاد ایالت بادن ورتمبرگ آلمان با بیان اینکه بازار ایران دارای جذابیت خوبی برای سرمایه‌گذاران آلمانی است، اظهار داشت: هدف آنها از سفر به ایران، از سرگیری مجدد روابط اقتصادی با ایران است.

اشمیت گفت: ایالت بادن ورتمبرگ، سومین ایالت بزرگ آلمان با حدود ۳۸۰ میلیارد یورو تولید ناخالص داخلی است. این هیئت بخش‌های مختلف صنعت همچون صنایع خودروسازی، صنایع شیمی و داروسازی و غیره را در بر می‌گیرد.

وی افزود: ما آماده هستیم تا با ایران در زمینه انتقال آموزش‌های فنی، تبادل کارشناسان فنی، فعالیت‌های تحقیقاتی و دانشگاهی همکاری نزدیکی داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز