خبرگزاری کار ایران

بدنه کوره قوس الکتریکی ناحیه فولادسازی سبا بومی سازی شد

با انجام اصلاحات فوق الذکر روی این کوره، بدنه آن بصورت کلی تغییر شکل داده شده و ظرفیت آن از 180 به 200 تن افزایش یافت.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه روز یکشنبه به نقل از کارشناس قطعات یدکی ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا اضافه کرد: شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد کشور در راستای عمل به سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، باتوجه به تنوع تجهیزات، ماشین آلات و قطعات یدکی و مواد مورد نیاز خطوط تولید خود، این سیاست را سرلوحه کار خود قرار داده و بار دیگر توانست با تکیه بر دانش و تجارب خود و استفاده از توانمندیهای سازندگان داخلی و با بومی سازی بدنه کوره قوس ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته سبا به این مهم دست یابد.

ایمان مکوندی افزود: وزن تقریبی این تجهیز 50 تن است و با استفاده از این بدنه، عملا تولید و نگهداری 170 تن فولاد مذاب در کوره قوس الکتریکی سبا میسر می گردد.

کوره شماره 8 فولادسازی فولاد مبارکه افزایش ظرفیت یافت

مدیر توسعه نواحی آهن سازی و فولادسازی این مجموعه صنعتی نیز اظهار کرد: در این پروژه موفقیت آمیز عملیات تست و راه اندازی کوره روز 10 شهریور سالجاری با موفقیت پایان یافت و این کوره وارد سیکل تولید شد.

مهرداد عبدالرحیم زاده افزود: با تغییر شکل کلی بدنه این کوره و انجام سایر اقدامات مورد نیاز، زمان ذوب گیری کاهش و تعداد ذوب روزانه افزایش می یابد.

وی ادامه داد: بمنظور افزایش تولید در ناحیه فولادسازی و دستیابی به تولید 7.2 میلیون تن فولاد خام در سال، پروژه های مختلفی تعریف شد که یکی از آنها اصلاح اساسی کوره های قوس الکتریکی بود.

وی ادامه داد: در این پروژه ترانسفورماتور 140 تا 160 مگاولت آمپر، بازوهای جدید نگهدارنده الکترود، تجهیزات و قطعات سیستم هیدرولیک، بخشی از تابلوهای اتوماسیون و ابزار دقیق و سیستم کنترل کننده و دیگر بخشهای مرتبط در جای خود اصلاح شده و یا ارتقا یافتند.

رییس اجرای پروژه های فولادسازی نیزدر این ارتباط گفت: برای اجرای این پروژه، برنامه تفصیلی فشرده تهیه و در یک دوره توقف دو ماهه کوره 8 که از 6 تیرماه امسال شروع شد، ابتدا کلیه تجهیزات قبلی دمونتاژ و از محل تخلیه، سپس فعالیت های اجرائی بصورت موازی شروع شد.

محمد حسین خرمی اضافه کرد: با انجام اصلاحات فوق الذکر روی این کوره، بدنه آن بصورت کلی تغییر شکل داده شده و ظرفیت آن از 180 به 200 تن افزایش یافت.

فولاد مبارکه اصفهان با تولید سالانه بیش از 5.6 میلیون تن ورقهای فولادی بزرگترین تولید کننده فولاد کشور است.

کد خبر : ۳۰۲۹۷۵