خبرگزاری کار ایران

خراسان رضوی رتبه اول صادرات تعاونی های مرزنشین کشور را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۴۴۲

مدیر کل تعاون استان خراسان رضوی گفت: این استان در پنج ماه ابتدای سالجاری رتبه اول صادرات تعاونی های مرزنشین کشور را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود احمدی در دهمین آیین تجلیل از تعاونگران برتر استان خراسان رضوی افزود: در این مدت تعاونی های مرزنشین کشور در مجموع حدود 90 میلیون دلار صادرات داشته اند که از این میزان 73 میلیون دلار مربوط به تعاونی های مرزنشین استان خراسان رضوی بوده است.

وی اظهار کرد: این در حالی است که در سال گذشته مجموع صادرات تعاونی های این استان 98 میلیون دلار بوده است.

وی گفت: در این زمینه تعاونی سفیر سرخس با 24 میلیون دلار صادرات رتبه اول را در بین تعاونی های مرز نشین کشور کسب کرده است.

وی با بیان این ه 7،9 درصد تعاونی های فعال کشور در خراسان رضوی فعالیت دارند،افزود: مجموع تعداد تعاونی های فعال این استان هم اکنون هفت هزار و 769 شرکت می باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر این 7،5 درصد اشتغال در بخش تعاون کشور با 120 هزار شغل مربوط به استان خراسان رضوی است.

مدیر کل تعاون استان خراسان رضوی اظهار کرد: تعاونی های این استان دارای سه میلیون و 480 هزار عضو هستند که هشت درصد اعضای تعاونی های فعال کشور را تشکیل می دهند.

وی گفت: امسال از مجموع 1272 شرکت تعاونی تازه تاسیس در پنج ماه اول امسال تعداد 128 تعاونی مربوط به استان خراسان رضوی بوده است که این تعداد رتبه اول کشور را از آن این استان کرده است.

احمدی با اشاره به این که از مجموع 540 شرکت تعاونی ثبت نام کننده در دهمین جشنواره تعاونی های برتر خراسان رضوی تعداد 80 تعاونی نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کرده اند، افزود: از این تعداد 12 شرکت تعاونی و یک اتحادیه به عنوان تعاونی و اتحادیه برتر در استان انتخاب شدند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این امسال دو شرکت تعاونی به نام های شرکت تعاونی توسعه منطقه ای شهرستان تربت حیدریه و شرکت تعاونی فولادیار نیشابور به عنوان تعاونی نمونه ملی و اتحادیه دهداری های استان خراسان رضوی نیز به عنوان اتحادیه نمونه ملی انتخاب شده اند.

وی افزود: این در حالی است که سال گذشته در سطح ملی تنها یک شرکت تعاونی از استان خراسان رضوی به عنوان شرکت تعاونی برتر انتخاب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز