خبرگزاری کار ایران

طیب نیا اعلام کرد:

بسته سیاستی برای رفع چالش های سهام عدالت

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۸۳۹

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تدوین بسته سیاستی سهام عدالت خبر داد و گفت: لایحه ای در این راستا به مجلس شورای اسلامی ارایه می شود.

به گزارش ایلنا، علی طیب نیا در حاشیه بیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران، درباره لایحه سهام عدالت، افزود: در بحثی کارشناسی که با حضور فعالان بازار سرمایه و نمایندگان مجلس و دستگاه های اجرایی صورت گرفت، مشکلاتی که سهام عدالت با آن در حوزه های مختلف مواجه است را مورد بررسی قرار دادیم.

وی ادامه داد: در این بررسی ها نحوه آزادسازی سهام عدالت، افراد مشمول آن، سبد شرکت های سهام عدالت، نحوه ساماندهی و مدیریت سهام عدالت مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تدوین بسته سیاستی برای رفع چالش های سهام عدالت خبر داد و گفت: هدف اول این است که اقتصاد کشور مردمی شود و عامه مردم در مالکیت و مدیریت شرکت های بزرگ اقتصادی مشارکت داشته باشند و هدف دوم نیز این است که شرکت های بزرگ به صورت کارآمد مدیریت شوند.

طیب نیا تصریح کرد: اجرای بخشی از این بسته مستلزم آن است که لایحه ای را به مجلس ارائه دهیم، البته این بسته در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده و به زودی تقدیم مجلس می شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص لایحه اصلاح نظام بانکی، اظهار داشت: آن چیزی که در قانون بانکداری بدون ربا پیش بینی شده بود، عمدتاً برمی گشت به عقود اسلامی و اینکه ربا از عملیات بانکی حذف شود.

وی ادامه داد: طبیعتاً حذف ربا از عملیات بانکی انتظار حداقلی را می تواند تامین کند، در حالی که بانکداری اسلامی، بانکداری است که اقتصاد اسلامی را بعنوان یک نظام می بیند و برای همه اجزای آن که شامل سیستم بانکی، بانک مرکزی، قواعد و رویه هاست، مبتنی بر احکام اسلامی تعیین تکلیف می کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه در لایحه اصلاح نظام بانکی سعی شده بانکداری اسلامی بعنوان یک نظام دیده شود، تصریح کرد: در عین حال چالش هایی که در نظام بانکداری در حوزه های مختلف وجود دارد نیز شناسایی و برنامه های لازم برای آن پیش بینی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز