خبرگزاری کار ایران

عبدالکریم رزازان در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش چند برابری سپرده‌گذاری سازمان بنادر در بانک‌ها / طرح راه اندازی خط دریایی به شهرهای ساحلی در خزر

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۲۸۰

مشاور مدیرعامل در امور خصوصی سازی و سرمایه گذاری سازمان بنادر بیان اینکه سرمایه گذاری در تمام بخش های بنادر و دریانوردی اقتصادی است، گفت: هر چند که سرمایه گذاران سهم آورده خوبی برای سرمایه گذاری در ترمینال ها دارند و سرمایه گذاری دراین بخش کاملا اقتصادی است اما نباید تنها به دنبال اپراتوری در بنادر بود.

عبدالکریم رزازان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اقدامات سازمان در جهت معرفی فرصت های سرمایه گذاری به متقاضیان گفت:‌ در برنامه کوتاه مدت و میان مدت 5 ساله اقداماتی پیش بینی شده است تا سرمایه گذاران جذب فرصت های سرمایه گذاری در صنعت دریا و بنادر شوند.

وی با تاکید بر اینکه بنا به دستور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و سیاست های سازمان،‌ حجم سرمایه گذاری در بانک ها را افزایش دادیم،‌ اظهار کرد: سیاست سازمان از به چند برابر رساندن سرمایه در بانک، استفاده از منابع بانکی  و مشارکت بانک ها در خرید تجهیزات و سرمایه گذاری در پروژه های توسعه ای است.

رزازان افزود:‌ سیاست این است که تجهیزات بندری با منابع وجوه اداره شده خریداری شود که البته تمام این پروسه با توجه به  تولید داخل انجام می شود.

مشاور مدیرعامل در امور خصوصی سازی و سرمایه گذاری سازمان بنادر با اشاره به نوسازی ناوگان فرسوده دریایی در بخش مسافری،‌ گفت: در یک دهه گذشته اقدامات موثری در جهت نوسازی ناوگان و خرید شناورهای دریایی مناسب انجام شد که توانستیم شاخص ها را به استانداردهای جهانی نسبت به قبل نزدیک کنیم.

وی با تاکید با اشاره به ماموریت سازمان برای راه اندازی گردشگری دریایی در دریای خزر،‌ اظهار کرد:‌ هر چند که ماهیت دریای خزر با دریای جنوب متفاوت است اما معتقدم دریای خزر هم پتانسیل بسیار خوبی برای راه اندازی گردشگری دریایی دارد.

رزازان گفت:‌ مخالف کسانی هستیم که دریای خزر را خروشان می دانند و معتقدم آب های شمال پتانسیل ورود شناورهای مسافری را دارند و با آمدن شناورهای ایمن می توان خط دریایی سفر با شناور به شهرهای حاشیه خزر را راه اندازی کرد.

مشاور مدیرعامل در امور خصوصی سازی و سرمایه گذاری سازمان بنادر تاکید کرد: قطعا اگر دولت جذابیت ایجاد کند، بخش خصوصی هم برای سرمایه گذاری در راه اندازی خطوط دریایی برای جابه جایی بین شهرهای ساحلی ترغیب می شود.

وی گفت: البته این طرح نیاز به مطالعه دارد و باید مدل اقتصادی آن طراحی شود. قطعا علاوه بر حضور دولت و فراهم آوردن زیرساخت ها نیاز به حضور بخش خصوصی و دفاتر خدمات مسافرتی و مجموعه های گردشگری وجود دارد.    ‌        ‌    

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز