خبرگزاری کار ایران

مشاور آخوندی در امور هوانوردی:

مترو فرودگاه حضرت امام 400 میلیارد تومان کمبود اعتبار دارد

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۳۹۰

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی با بیان اینکه شهرداری برای انجام تعهدات خود در پروژه مترو حضرت امام با کمبود اعتبار 400 میلیارد تومانی مواجه است،‌ گفت:‌ این خط مترو با در نظر گرفتن مسافران پرند جوابگوی تقاضای ایستگاه فرودگاه حضرت امام نمی تواند باشد.

محمد علی ایلخانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت پروژه مترو فرودگاه حضرت امام اظهار کرد: ریل گذاری این پروژه انجام شده است اما ایستگاه ها ساخته نشده اند در حال حاضر این پروژه با کمبود اعتبار قابل توجهی مواجه است و علت تاخیر در ساخت این خط مترو نبود منابع مالی است.

وی با اشاره به مشکلات فنی طراحی این خط مترو که فرودگاه حضرت امام را می تواند به مرکز پایتخت متصل کند،‌ گفت:‌بعد از کمبود اعتبارات مشکل اصلی طراحی خط مترو فرودگاه است. این خط تا شهر جدید پرند قرار است ادامه داشته باشد که در این صورت نمی تواندجابگوی تقاضای مسافران فرودگاه حضرت امام باشد.

ایلخانی ادامه داد: پیش بینی می شود،‌ با بهره برداری از این خط، چند صد هزار نفر روزانه در این مسیر و به مقصد و یا ازمبدا پرند در تردد باشند که این صورت ظرفیتی برای مسافران فرودگاه حضرت امام باقی نمی ماند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: قطعا برای شهر جدید پرند و تقاضای زیادی که برای این مسیر به وجود می آید باید خط جداگانه ای طراحی و تعریف کرد.

وی با بیان اینکه باید ایستگاهی در خطوط منتهی به فرودگاه حضرت امام تعریف شودبرای تحویل بار مسافران، تاکید کرد: اینکه مسافران از ابتدای مسیر تا مقصد یعنی همان ایستگاه فرودگاه حضرت امام بار و چمدان به همراه داشته باشند مشکلات زیادی را هم برای خود و هم برای سایر مسافران ایجاد می کنند بنابراین باید ایستگاه هایی در خطوط مختلف شبکه حمل و نقلی مترو برای دریافت بار مسافران تعریف شود که مسافران بار خود را در ان ایستگاه تحویل دهند و در فرودگاه تحویل بگیرند.   

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز