خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران:

حفظ چشمه بل کاری شجاعانه بود

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۲۲۵

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: اجرای طرح حفظ چشمه بل در کردستان کاری شجاعانه و جسارت‌آمیز بود که توسط مهندسان توانمند ایرانی با موفقیت به سرانجام رسید.

به گزارش ایلنا، "سیدمحمدرضا رضازاده" با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از پروژه‌هایی که خصوصا طی سال گذشته ذهن همکاران ما را به لحاظ فنی مشغول کرده بود، طرح حفظ چشمه بل در مخزن سد داریان بود.

وی ادامه داد: به لحاظ اجتماعی نیز حساسیت‌هایی در مورد این پروژه ایجاد شده بود، چون مظهر قدیمی چشمه بل در کف مخزن سد داریان قرار داشت و با آبگیری سد زیر ستونی به ارتفاع 110 متر از آب قرار می‌گرفت که ما ناگزیر به انتخاب میان مظهر چشمه و یا سد استراژیک داریان شده بودیم.

رضازاده افزود: برای اینکه بتوانیم به صورت توامان چشمه بل را حفظ کرده و سد استراتژیک داریان را نیز به نتیجه برسانیم؛ همکاران پرتلاش شرکت، مطالعات دقیقی را آغاز کردند و چند طرح ارائه دادند که در نهایت یکی از گزینه‌ها برای حفظ چشمه انتخاب شد.

مدیرعامل شرکت یادآور شد: اجرای موفقیت‌آمیز حفظ چشمه بل انصافاً یک کار جسارت آمیز بود، حتی بسیاری از کارشناسان به فرآیند حفظ چشمه بل با دیده تردید می‌نگریستند، لیکن این طرح با دقت و وسواس علمی و اجرائی توسط همکاران شرکت پیگیری شد و بحمدالله با موفقیت به نتیجه رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز