خبرگزاری کار ایران

رییس جدید اتاق بازرگانی ایران در یک نگاه؛

جلالپور: توسعه تشکل‌ها یک اصل است

رئیس اتاق ایران، ورود به اتاق و حضور فعال در تشکل های تخصصی را از جمله اقدامات مهم و ضروری برای فعالان اقتصادی می داند و توسعه دیدگاه تشکل گرایی را از ضروری ترین برنامه های اتاق ارزیابی می کند.

محسن جلالپور در دهه‌های گذشته به تدریج کار و فعالیت تجاری خود را توسعه داد و با ورود به عرصه صادرات، در طول این 30 سال بالغ بر یک میلیارد دلار صادرات انجام داد.

در تشریح روند اقدامات این فعال اقتصادی می توان گفت که از دهه 60 وارد عرصه تولید و فعالیت های اقتصادی شد هرچند در ابتدا سطح فعالیت چندان گسترده ای نداشت. در دهه 70 صادرات را شروع کرد و امروز با داشتن بزرگترین پایانه ترابری پسته به عنوان اولین صادرکننده این محصول شناخته می شود.

البته کم کم سطح فعالیت های خود را به حوزه های دیگر ازجمله نساجی، سیمان، استیل و فراورده های معدنی سوق داد و در دهه 80 کار روی معدن مس را آغاز کرد.

رئیس اتاق ایران، ورود به اتاق و حضور فعال در تشکل های تخصصی را از جمله اقدامات مهم و ضروری برای فعالان اقتصادی می داند و توسعه دیدگاه تشکل گرایی را از ضروری ترین برنامه های اتاق ارزیابی می کند، به همین دلیل طبق اظهارات وی در دوره نائب رئیسی خود در اتاق ایران تمام هم و غم خود را به توسعه این نگرش و گسترش و انسجام تشکلی معطوف کرد و خوشبختانه توانست با برنامه ریزی های دقیق تعداد تشکل های زیرمجموعه اتاق ایران را تا 4 برابر افزایش دهد و انسجام خوبی را در بین آنها به وجود آورد.

جلالپور که خود موسس انجمن پسته ایران است، در دوره هفتم با نگاهی به قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و تاکید آن بر انسجام دهی تشکلی از سوی اتاق ایران و از آنجایی که مسئولیت این کار را از طرف هیئت رئیسه بر عهده گرفته بود، منشور تشکلی را به تصویب رساند و حال که ریاست اتاق را برای دوره هشتم در اختیار دارد، فرصت اجرای منشور را به دست آورده است تا بتواند راهی که خود آغاز کرده است به پایان نیز برساند.

این فعال اقتصادی در دوره سوم هیئت نمایندگان وارد اتاق کرمان شد و در دوره چهارم به عنوان عضو هیئت نمایندگان اتاق کرمان حضورش را در اتاق جدی تر دنبال کرد. در دوره پنجم و ششم رئیس اتاق کرمان و در دوره هفتم با حفظ ریاست اتاق کرمان توانست به عنوان نائب رئیس اتاق ایران نیز انتخاب شود.

کد خبر : ۲۸۳۸۵۸