خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی:

مسئله خط فقر را جدی بگیریم / دولت ها مسئول بررسی و کاهش خط فقر هستند

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۴۶۸

یک کارشناس اقتصادی گفت: مسئله خط فقر باید جدی گرفته شود و همواره این دولت ها بوده اند که مسئول مستقیم بررسی و کاهش آن بوده اند.

منصور کمال نیا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص مسئله خط فقر، گفت: در ایران باید هر خانوار چهار نفره برای تامین مایجتاج زندگی خود درآمد حدود 3 میلیون تومان داشته باشد و البته اگر بخواهند در راستای زندگی بهتر تلاش کنند حتی بیش از این رقم مورد نیاز آنان است.

وی ادامه داد: متاسفانه طی 10 سال گذشته بهای بسیاری از کالا ها و خدمات افزایش یافته است و صد البته به همان میزان حقوق کارگران و کارمندان نیز افزایش پیدا نکرده است و این اختلاف موجب شده است که سفره های مردم کوچکتر شود.

وی بیان داشت: دولت باید سیاست های کلی خود را یک بار دیگر مورد بازنگری قرار دهد البته من معتقد هستم دولت حسن روحانی اقتصادی را تحویل گرفته است که زیر ساخت های آن با تصمیمات غیر منطقی ویران شده است و همین امر موجب شده که با گذشت حدود 2 سال از روی بکار آمدن نتواند در زندگی مردم تغییری ایجاد کند.

این کارشناس اقتصادی همچنین به مصوبات مجلس نیز اشاره کرد و گفت: دولت مجری قوانینی است که مجلس به تصویب رسانده و اگر نمایندگان در مجلس گذشته دقیق تر مسائل را بررسی می کردند امروز کشور با چنین مشکلاتی مواجه نبود. مجلس وقت می توانست مانع از هرگونه تصمیم اجرایی در آن زمان شود و اگر این چنین عمل می کرد امروز خط فقر به مرز بالای 2/5 میلیون تومان نمی رسید و مردم دیگر با مشکلات مالی مواجه نبودند.

وی بیان داشت: با این همه دولت حسن روحانی بر سرکار است و مردم از این دولت توقع حل مشکلات دارند و بهتر است در این دولت شخص رئیس جمهور به مردم بگوید که تا به امروز چه اقداماتی در خصوص کاهش خط فقر انجام داده است و چه تعداد از جمعیت 85 میلیونی ایران زیر خط فقر قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز