خبرگزاری کار ایران

فاز 19 پارس جنوبی تا پایان امسال راه اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۳۵۸

مدیرعامل پتروپارس گفت: براساس برنامه زمانبندی تا پایان سال جاری دو واحد از فاز 19 پارس جنوبی راه اندازی و وارد مرحله تولید با استفاده از گاز دریا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی شرکت نفت وگاز پارس روز چهارشنبه به نقل از محمد جواد شمس افزود: عملیات حفاری فاز 19 پارس جنوبی تا خرداد امسال پایان می یابد و 25 میلیون متر مکعب گاز دریا از این فاز تا پایان سال 94 وارد شبکه سراسری می شود.

وی با اشاره به فعالیت های حفاری فاز 19 پارس جنوبی ادامه داد: هم اکنون دربخش های A و B و C این فاز به پایان رسیده و کار های تکمیلی در دست اجراست که تا خرداد سال جاری کل حفاری این فاز 19 پایان و چاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

هدف از ساخت و اجرای فاز 19 پارس جنوبی برداشت و تولید روزانه 56 میلیون مترمکعب گاز ترش از مخزن مشترک با چهار سکو و انتقال آن به خطوط لوله دریایی به خشکی و تبدیل آن به 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین، 550 تن اتان، 2 هزار تن پروپان، یکهزار و 200 تن بوتان، 80 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد در روز است.

***پیشرفت ساخت سکوهای فاز 19 پارس جنوبی به 76درصد رسید

شرکت نفت وگاز پارس اعلام کرد : روند ساخت و راه اندازی سکوهای فاز 19 پارس جنوبی در بخش های19A ،19B و 19 C با دستیابی به پیشرفت میانگین 76 درصدی در سه سازه ادامه دارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی این شرکت، طرح توسعه فاز 19 دارای چهار سکوی دریایی است که سه سکوی آن در دست ساخت و یک سکوی دیگر نیز با توجه به طرح توسعه فاز یک، از طریق اختصاص سکوی دوم این فاز مرزی میدان مشترک پارس جنوبی به این پروژه تامین خواهد شد.

براساس این گزارش، مراحل ساخت و آماده سازی سکوی A فاز 19 با پیشرفتی برابر با 77 درصد و در بخش های B و C به ترتیب با 63 و 81 درصد پیشرفت همراه است .

طرح توسعه فاز 19 هم اکنون در زمینه طراحی، اجرا و نصب بخش فراساحل در مقایسه با دیگر طرح های جدید میدان مشترک پارس جنوبی پیشتاز و از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز