خبرگزاری کار ایران

هیات ایتالیایی دردیدار اسفهبدی مطرح کرد؛

غرفه ایران در ایتالیا پنجره ای گشوده شده به جهان است

سفیر ایتالیا در خصوص سفر هیات این کشور به ایران گفت: مسئولان ما به ایران آمده‌اند که کار کنند و باید بگویم که این چهارمین سفر معاون سابق صنعت ایتالیا به ایران است. خیلی از ایده‌هایی که در ذهن ما بود به واقعیت تبدیل شده است که این از رشد و توسعه ایران حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از حرف و حدیث های بسیار در خصوص غرفه ایران در اکسپو ایتالیا که در یک سایت خبری استارت آن زده شد، امروز هیات ایتالیایی با حضور در نمایشگاه بین المللی تهران بیان کردند که مطمئن بودیم غرفه ایران یکی از بهترین غرفه های اکسپو ۲۰۱۵ است و برای همین این اساس غرفه را در مجاور سالن ایتالیا قرار دادیم.

معاون وزیر صنعت و مدیرعامل نمایشگاه بین المللی ایران:

از طرف ایتالیایی برای حمایت‌های اکسپو ۲۰۱۵تشکر می‌کنیم

حسین اسفهبدی ضمن خیر مقدم به سفیرایتالیا در ایران، معاون وزیر سابق صنعت ایتالیا، مدیر عامل نمایشگاههای بین المللی بولونیا و هیات همراه، گفت: از سفیر به خاطر حمایت و هدایت در اکسپوی میلان صمیمانه تشکر می‌کنم چرا که تعدادی از همکاران ما در دقایق آخر موفق به دریافت ویزا به دستور ویژه سفیر شده‌اند.

وی ادامه داد: ما در روز اول نمایشگاه انواع غذاهای ایرانی را داشتیم و دو روز پیش نیز به خبر دادند که دبیر کل اکسپو به همراه همسرش ازغرفه ایران بازدید و دررستوران ایران غذا خورده‌اند که این نشان از درجه کیفی غروفه و رستوران ایران است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به همکاری تمامی مسئولان در خصوص غرفه ایران گفت: سالن ایران یکی بهترین غرفه نمایشکاه اکسپو میلان است و البته این را شبکه تلویزیون ژاپن و سی ان ان آمریکا نیز اعلام کرده‌اند که غرفه ایران جز بهترین غرفه‌ها است.

اسفهبدی ضمن دعوت از سفیر ایتالیا جهت بازدید از غرفه ایران اظهار داشت: بنده از جناب سفیر دعوت کرده‌ام که از غرفه ایران بازدید به عمل آورند و وی نیز اعلام کرده است که در ۲۹ ماه ژوئیه به دلیل جلسه‌ای که با حضور همه سفرای ایتالیا در میلان برگزار می‌شود از غرفه ایران بازدید بعمل خواهد آورد.

وی در پایان بیان داشت: هم اکنون دو نمایشگاه بزرگ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا است که در هر دوی این‌ها ایتالیایی‌ها مشارکت دارند.

سفیر ایتالیادر ایران:

موفقیت غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو۲۰۱۵ را تبریک می‌گویم

کونچاتوری سفیر ایتالیا درایران نیز ضمن تشکر از معاون وزیر صنعت جمهوری اسلامی ایران، گفت: مسئولان ما به ایران آمده‌اند که کار کنند و باید بگویم که این چهارمین سفر معاون سابق صنعت ایتالیا به ایران است. خیلی از ایده‌هایی که در ذهن ما بود به واقعیت تبدیل شده است که این از رشد و توسعه ایران حکایت دارد.

وی ادامه داد: این هیات آمده است تا به شخص جنابعالی و مردم ایران درخصوص موفقیت غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو تبریک بگوییم. من می‌دانم که غرفه ایران یکی از بهترین غرفه‌های نمایشگاه میلان است.

وی همچنین ضمن تقدیر ازسنت مه‌مان نوازی ایرانیان در نمایشگاه ایتالیا، گفت: ایتالیا از ایران قدردانی می‌کند به خاطر ساخت چنین غرفه‌ای، ما شک نداشتیم در این خصوص برای همین بود که منطقه‌ای را انتخاب کردیم برای ایران که مجاور غرفه ایتالیا باشد.

سفیر ایتالیان خاطر نشان کرد: خوشحالم که مشکلات هم در آخرین دقیقه برطرف شد. مردمان ایتالیا و ایران همیشه در دقیقه نود مشکلات را حل می‌کنند همچنین باز هم خوشحالم که دوستان ایرانی غرفه‌ای را بنا کردند که ویترینی است باشکوه و در یک نگاه کلی غرفه ایران گشوده شدن به سوی جهان را به تصویر کشیده است. البته این بار باید بگویم این اقدام در میلان مصادف شده است با مذاکرات هسته‌ای که در حال انجام است.

وی بیان داشت: ایتالیا و مردمانش علاقه بسیار زیادی به ایران دارند و ما امید داریم این علاقه افزایش پیدا کند. ما اطمینان داریم دوستان ایتالیایی بهترین بهره برداری را برای حضور درایران به عمل می‌آورند و همچنین امیدواریم به مناسبت برگزاری روز ایران در ۲۳ اوت شاهد سفر یک مقام عالی رتبه به میلان باشیم.

وی ضمن اشاره به سفر معاون اسبق صنعت ایتالیا به ایران نیز گفت: معاون اسبق صنعت ما با توجه به تجربیاتش و‌شناختی که از بافت صنعتی ایتالیا دارد توانسته است یک ارتباط خوبی میان دو کشور ایجاد کند و برای همین امر با بهترین‌های ایتالیا برای بار چهارم به ایران آمده است.

معاون اسبق وزیر صنعت ایتالیا:

غرفه ایران واقعا زیبا است

 «آدولفو اورسو» معاون اسبق وزیر صنعت ایتالیا نیز در این دیدار ضمن اشاره به چهارمین سفر خود به ایران، گفت: من به وضوح شاهد تلاش دکتر اسفهبدی برای برگزاری نمایشگاه اکسپوی میلان بودم و احساس تکلیف وی ستودنی است. به من گفته‌اند که غرفه ایران واقعا زیبا است و برای همین امر ۲۸ ماه می‌از این غرفه بازدیدمی کنم چرا که در این تاریخ مجامع سالیانه اتحادیه تولیدی و صنعتی ایتالیا در میلان برگزار می‌شود که هزاران نفر از فعالان صنعتی در آن شرکت می‌کنند.

وی گفت: سال گذشته که به ایران آمدیم یکی دیگر از مسئولان دولت ایتالیا همراه‌مان بود که نتیجه آن سفر و همراهی وی، برگزاری نمایشگاه تخصصی دکوراسیون در تهران بود و در سال آتی نیز تلاش داریم نمایشگاه دکوراسیون و صنعت غذایی را برگزار کنیم.

وی همچنین به نمایشگاه بولونیا اشاره کرد و گفت: بولونیا دومین نمایشگاه ایتالیا پس از میلان است و در برخی از بخش‌ها بهترین نمایشگاه‌ها را برگزار می‌کند براین اساس بولونیا مشتاق است با ایران تفاهم نامه‌ای را امضا کند که هم ایتالیایی‌ها درایران حضور پیدا کنند وهم ایرانیان درایتالیا.

رئیس شرکت نمایشگاههای بین المللی بولونیا:

ملت‌ها برای بازدید از غرفه ایران از یکدیگر پیشی می‌گیرند

 «آرماندو کامپانیولی» رئیس شرکت نمایشگاههای بین المللی بولونیا نیز در این دیدار، گفت: غرفه ایران در نمایشگاه میلان به قدری زیبا است که همه برای بازدید از این غرفه از یکدیگر سبقت می‌گیرند. من در تاریخ اول ماه می‌در میلان بودم شاید در آن روز بارانی که همه جمع شده بودند شما را ملاقات کرده باشم اماچون می‌دانستم که قرار است به تهران بیایم اولین غرفه‌ای که از آن بازدید کردم غرفه ایران بود، غرفه ایران یک سوپرایز دارد و آن زیبایی این غرفه است.

وی ادامه داد: در روز اول تلاش داشتم تا در رستوران ایران حاضر شوم اما به دلیل صف طولانی موفق به این اقدام نشدم و شاید به همین خاطر بوده است که دبیرکل نمایشگاه اکسپو به همراه همسرش شام خود را در رستوران ایران صرف کرده‌اند. من باید غرفه ایران را همتراز غرفه ایتالیا اعلام کنم البته با یک تفاوت کلی که در غرفه ما حجم بالایی از سیمان مشاهده می‌شود اما در غرفه ایران منظره‌ای از گل را مشاهده می‌کنیم.

وی در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: هم اکنون بخش‌های تولیدی ایتالیا اماده حضور در ایران هستند و ما می‌خواهیم هرچه زود‌تر مقدمات آن فراهم شود تا همکاری‌های دوکشور در بخش اقتصاد توسعه پیدا کند.

کد خبر : ۲۷۷۶۸۸