خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک در گفتگو با ایلنا:

بهای با کیفیت‌ترین فرم عینک در ایران ۳ میلیون تومان است/ تعرفه واردات عینک طبی ۷ درصد است

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۷۹۱

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک گفت: بهای اینک در جهان متفاوت است به طوری که یک فرم عینک معلق به یک برند خاص بیش از ۵۰ هزار یورو قیمت دارد اما در ایران بالا‌ترین بهای هر فرم۳میلیون تومان است.

حمید ثابت قدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت تولید عینک در ایران، گفت: در داخل تنها عینک‌های ایمنی آن هم به طور حداقلی تولید داریم و فرم عینک‌های آفتابی و طبی از خارج از کشور وارد می‌شود. همچنین باید گفت که تعرفه عینک آفتابی ۲۰ درصد و عینک طبی ۷ درصد است.

وی ادامه داد: فرم‌های درجه یک از کشور‌های اروپایی از جمله ایتالیا، فرانسه و آلمان وارد کشور می‌شود البته فرم‌های درجه ۲ نیز از کشور‌های کره، ترکیه و چین می‌آید.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک اظهارداشت: البته حجم واردات فرم‌های عینک از کشور چین بالا بوده است اما بهترین فرم‌های چینی به کیفیت فرم‌های اروپایی نمی‌رسد. قیمت‌های چینی در همه کشور‌های دنیا به فروش می‌رسد اما کیفیت آن‌ها بسیار پایین‌تر از برند‌های اروپایی است.

وی در خصوص فروش عینک‌های قاچاق در کشور نیز گفت: متاسفانه مردم به چشم‌های خود اهمیت زیادی نمی‌دهند و مشاهده می‌شود که عینک‌های غیر استاندارد را خریداری می‌کنند که این به سلامت بینایی آنان لطمه وارد می‌کند.

این فعال صنفی در خصوص گارانتی عینک در کشور نیز بیان داشت: برخی از شرکت‌ها خدمات گارانتی را ارائه می‌دهند و مشتریان می‌توانند در زمان خرید از این مهم با اطلاع شوند. البته در صورتی که هر یک از هموطنان ما در تهران با مشکلی مواجه شدند می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۷۰۴۵۴۰ - ۶۶۷۰۵۲۸۲ تماس گرفته و مورد را گزارش دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز