خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

شرکت های تولیدکننده هواپیما به دنبال تعامل جدی با ایران هستند

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۶۰۱

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکت های سازنده هواپیما در طول یکسال گذشته مکررا به ایران آمده اند و مذاکراتی با ایرلاین ها و سازمان در حوزه ارزیابی بازار حمل و نقل ایران داشتند، گفت: شرکت های تولید کننده هواپیما با جدیت به دنبال این هستند که در صورت تغییر شرایط، با ایران تعامل و از رقابت عقب نمانند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جهانگیریان افزود: قطعا صنعت حمل و نقل هوایی نیازمند تعداد بیشتری هواپیما نسبت به وضع موجود است و شاخص های بین المللی که بر حسب جمعیت و مساحت کشور محاسبه شده نشان می دهد تعداد هواپیماهای کشور از نرم متوسط بین المللی بسیار کمتر است و حتما نیاز به هواپیماهای بیشتری داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: علیرغم فشارهای خاص بین المللی که روی بخش هواپیمایی کشور وجود دارد، هم به دلیل کمبود قطعه و هم به دلیل غیراقتصادی بودن و عدم ارائه خدمات بین المللی تعدادی از هواپیماهای ایران زمینگیر شد، اما با اقدامات صورت گرفته و ورود تعدادی هواپیما این کمبود جبران شد.

جهانگیریان افزود: در حال حاضر حدود 140 فروند هواپیما در داخل کشور فعال است که براساس مطالعات انجام شده، تا افق 1404 بین 400 تا 500 فروند هواپیما مورد نیاز کشور خواهد بود.

وی درباره تاثیر مذاکرات هسته ای بر صنعت حمل و نقل هوایی کشور نیز گفت: بسیاری از شرکت های تولید کننده هواپیما در طول یکسال گذشته و قبل از صدور بیانیه سوییس با هدف ارزیابی های مورد نیاز وارد مذاکره با ایران شدند اما هدف آنها فعلا ارزیابی صنعت است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: شرکت های تولیدکننده هواپیما با جدیت به دنبال این هستند که اگر شرایط تغییر کرد با ایران تعامل کنند و از رقابت عقب نمانند، شرکت های سازنده هواپیما در طول یکسال گذشته مکررا به ایران آمدند و مذاکراتی با ایرلاین ها و سازمان در حوزه ارزیابی بازار حمل و نقل ایران داشتند.

جهانگیریان در ادامه به وضعیت درآمد و هزینه های سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان دستگاه حاکمیتی در صنعت حمل و نقل هوایی اشاره کرد و گفت: وضع درآمد و بودجه ای دولت خیلی خوب نیست و مشکلاتی از این بابت وجود دارد، اما علیرغم همه این مشکلات مالی وعده ای که از بابت افزایش درآمد سازمان هواپیمایی در اوایل مسئولیت خود در سازمان دادم محقق شد، ما در سال 92 حدود 5 میلیارد تومان درآمد داشتیم که این میزان تا یازده ماهه سال گذشته به 7.5 میلیارد تومان رسید.

وی افزود: با وجود اینکه عمده درآمد ما در سال 92 از محل فلای چک بود و میزان تعرفه ها در سال 93 افزایش پیدا نکرد، اما منابع درآمدی این سازمان 60 درصد افزایش یافته که انتظار داریم در سال آینده درآمد سازمان هواپیمایی به 8 تا 8.5 میلیارد تومان برسد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به پروازهای عبوری از آسمان ایران اشاره کرد و گفت: میانگین پروازهای عبوری از آسمان ایران در شبانه روز به طور میانگین بیش از 900 پرواز عبوری است.

به گفته وی، علیرغم آنکه بخشی از اقدامات و فعالیت هایی که منجر به درآمد پروازهای عبوری از آسمان ایران توسط سازمان هواپیمایی کشوری می شود اما متاسفانه سهمی از درآمدهای حاصل از پروازهای عبوری نصیب سازمان نمی شود، لذا اقدامات و مکاتباتی در این زمینه انجام شده و به دنبال یک راهکار قانونی برای اختصاص بخشی از درآمدهای پروازهای عبوری به سازمان هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به راه اندازی مسیرهای جدید بین المللی اشاره کرد و گفت: در سال 93 برخی مسیرهای جدیدی که در گذشته برقرار بود اما بنا به دلایلی لغو شده بود راه اندازی شد، ضمن اینکه موافقت نامه هایی با کشور پرتغال امضا کردیم که مسیر پرتغال به زودی راه اندازی می شود که از قبل از انقلاب تاکنون سابقه پرواز مستقیم بین دو کشور نبوده، در منطقه آسیا نیز چند مسیر توسط شرکت های هواپیمایی از نوروز در مسیر کلمبو سریلانکا و برونئی راه اندازی شد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه موضوع سقوط هواپیما در پیشرفته ترین کشورها هم علیرغم در نظر گرفتن همه ملاحظات رخ می دهد، گفت: فرانسه تولید کننده اصلی هواپیمای ایرباس است و یک هواپیمای پهن پیکر این شرکت دو سال پیش از آمریکای جنوبی به سمت فرانسه پرواز می کرد سقوط کرد، بنابراین سقوط در این کشورها هم رخ می هد لذا نمی توان تعداد سوانح هوایی را به صفر رساند، بنابراین بخشی از این حساسیت مردم به هواپیما طبیعی است که باید یک احساس امنیت در بین مردم از جانب مسئولان داده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ملاک و معیار ما در سازمان هواپیمایی کشور این است که براساس استانداردهای بین المللی حداقل سطح قابل قبول ایمنی را رعایت کنیم، گفت: به هیچ وجه اجازه پرواز قبل از اطمینان از سلامت هواپیما را نمی دهیم و سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) هر چهار سال یکبار از سازمان هواپیمایی کشورهای مختلف و نحوه نظارت آن ها بازدید می کند، در آخرین بازرسی بازرسان این سازمان از حمل ونقل هوایی ایران که در سال 1389 انجام شد ایران در بین 10 کشور دنیا از نظر استاندارد، ایمنی، قوانین، مقررات داخلی، صدور گواهینامه ها، تعمیر و نگهداری سیستم ها قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز