خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول :

بخش برق با 47 میلیارد تومان هزینه ،صرفه جویی 6 هزار میلیاردی داشت

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۲۷۰

مدیردفتر مدیرمصرف توانیر گفت: بخش برق با صرف 47 میلیارد تومان ، امکان صرفه جویی 6 هزار میلیارد تومانی را فراهم ساخت :با اجرای دو طرح تعطیلات و ذخیره عملیاتی در تابستان سال جاری 821 مگاوات صرفه جویی صورت گرفت .

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری توانیر ، علیرضا احمدی یزدی،افزود: اجرای طرحهای یاد شده در سال جاری کمک زیادی به پایداری برق کرد و در زمان پیک مصرف تاثیر جدی در کاهش مصرف به همراه داشت.

وی اظهار داشت: اجرای دو طرح مزبور با همکاری در مجموع دو هزار و 428 بخش صنعتی صورت گرفت که در بین آنها یکهزار و 148 صنایع بالای یک مگاوات و یکهزارو 280 صنعت مشخصه زیر یک مگاواتی داشتند.

تعطیلات و تعمیرات صنایع، که بازه زمانی اجرای آن از15 خرداد تا 15شهریور است، صنایع به یکی از روش های چهارگانه جابه جایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به سایر روزها، جابه جایی نوبت کاری دوم به نوبت کاری شب در زمان اجرای طرح، انجام تعمیرات و تعطیلات سالیانه در زمان اجرای طرح وصرفه جویی در مصرف برق به میزان10 درصد در مدیریت بار، مشارکت می کنند و متناسب با همکاری خود از مشوق های مالی نیز برخوردار می شوند.

احمدی یزدی در خصوص ذخیره عملیاتی گفت: این طرح برای نخستین بار در سال جاری اجرا شد و با وجود جدید بودن، 325 صنعت قرارداد اعلام آمادگی را امضا کردند که از این میان نیز 245 صنعت همکاری عملی داشتند.

وی در خصوص تاثیر اجرای این طرح در کاهش پیک مصرف نیز گفت: بررسی ها نشان داد که اجرای این دو طرح باعث کاهش 267 مگاواتی مصرف در روز پیک بود.

این طرح از جمله سیاست های تشویقی صنعت برق به شمارمی رود که از ابتدای تیر ماه تا پایان مرداد ماه در سال جاری به اجرا درآمد.

مدت زمان همکاری حداکثر200ساعت درطی روزهای کاری ماه های مزبور است که این زمان در روز مشارکت حداکثر هشت ساعت به تشخیص صنعت برق صورت می گیرد.

احمدی یزدی تصریح کرد: چنانچه هزینه یاد شده انجام نمی شد، باید برای تامین 821 مگاوات برق به صورت عملی، رقمی بالغ بر6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید صورت می گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز